جمعه 7 فروردين 1383

اتحاديه‌ي اروپا: مذاكرات با ايران در مورد حقوق بشر متزلزل شده است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي - ايران در جهان
بي.بي.سي گزارش داد: اتحاديه‌ي اروپا به ايران در مورد آنچه پيشرفت اندك در تنظيم و تدوين سند حقوق بشردراين كشور خواند، هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شبكه‌ي خبري بي.بي.سي با اعلام اين خبر افزود: اتحاديه‌ي اروپا آماده شدن اين سند را به عنوان پيش شرطي براي بهبود روابط تجاري خود با ايران مطرح كرده است.
در اين گزارش آمده است: اتحاديه‌ي اروپا همچنين در مقر كميسيون حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو به طور علني بيان داشت كه مذاكرات اين سازمان با ايران در مورد حقوق بشر متزلزل شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش بي.بي.سي، ماري ولان، نماينده‌ي ايرلند در اتحاديه‌ي اروپا، از جانب اين سازمان به كميسيون حقوق بشر سازمان ملل گفت: متاسفانه چهارمين دور از گفت‌وگوهاي ما با ايران در مورد حقوق بشر به دليل معين نشدن تاريخي براي آن از سوي ايران، برگزار نشده است.
وي مدعي شد: در مجموع ما بهبود اندكي را در وضعيت حقوق بشر ايران مشاهده كرده‌ايم و به غير از برخي بهبودها در زمينه‌ي حقوق زنان، نقض حقوق بشر در ايران از جمله ناپديد شدن پس از بازداشت، طولاني شدن بازداشت‌هاي موقت و برخورد باعقايد سياسي و مذهبي به طور گسترده‌اي ادامه دارد.
نماينده‌ي ايرلند در اتحاديه اروپا همچنين مدعي شد: مداخلات در انتخابات سراسري ايران كه اخيرا برگزار شد، نشان دهنده‌ي عقب گرد در راه دموكراسي و افزايش محدوديت‌ها نسبت به حقوق سياسي و آزادي اين كشور بوده است.
در بخش پاياني اين گزارش آمده است: اتحاديه‌ي اروپا بر خلاف آمريكا، راغب به داشتن روابط با جمهوري اسلامي و همكاري‌هاي تجاري و سياسي است؛ اما گفت‌وگوهاي دو طرف به دليل نگراني‌هاي اتحاديه‌ي اروپا در مورد برنامه‌هاي هسته‌يي ايران، از ماه ژوئن 2003 به حال تعليق درآمده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/5975

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اتحاديه‌ي اروپا: مذاكرات با ايران در مورد حقوق بشر متزلزل شده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016