جمعه 14 فروردين 1383

برنامه‌هاي آبادگران براي تحقق شعارهاي انتخاباتي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
****يك منتخب مجلس هفتم گفت: برنامه‌هاي آبادگران در مجلس هفتم حول محور شعارهايي خواهد بود كه در زمان انتخابات، آنها را مطرح كرده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"مهدي كوچك‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: گروه‌هاي كاري در اين مورد نيز از اكنون مشغول به فعاليت هستند و اين كار را طبق برنامه‌ريزي آغاز كرده‌اند، چنانچه جلسات به صورت منظم برگزار مي‌شود و تا قبل از رسميت‌يافتن مجلس هفتم ادامه خواهد داشت.
اين عضو ائتلاف آبادگران معتقد است كه عمل به بسياري از شعارهاي داده‌شده، به همياري مجموعه‌ي دستگاه‌هاي حكومتي از جمله دستگاه‌هاي اجرايي و قضايي و حتي بخش عمده‌اي از نمايندگان مردم در مجلس نياز دارد.
وي با بيان اينكه آبادگران، ائتلافي است كه تنها در تهران كانديداهايي معرفي كرده است، گفت: لازمه‌ي تحقق شعارهاي آبادگران همكاري دستگاه‌هاي حكومتي و به ويژه مردم است؛ مردم بايد بدانند تحقق مطالباتشان تنها با شركت در پاي صندوق‌هاي راي، امكان‌پذير نيست، بلكه بايد همواره در كنار منتخبان خود باشند و از دستگاه‌هاي اجرايي و ديگر دستگاه‌هاي حكومتي خواستار پاسخگويي شوند.
اين منتخب مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، در مورد نظر تشكل متبوعش در مورد برداشت از صندوق ذخيره‌ي ارزي براي بهبود اوضاع كشور نيز اظهار كرد: مخالفت يا موافقت با برداشت از صندوق ذخيره‌ي ارزي بر اساس كار كارشناسي دوستاني كه به امر اقتصاد آشنا هستند، صورت گرفته و مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز، بر اساس كار كارشناسانه برداشت از آن را تصويب كرده است؛ مجموعه‌ي آبادگران اگر امري را به نفع مردم بدانند از آن حمايت مي‌كنند و در غير اين صورت، مخالف آن هستند.
كوچك‌زاده ادامه داد: آنچه توجه هر بيننده و شنونده را جلب مي‌كند، حجم بالاي برداشت از اين صندوق در روزهاي آخر سال 82 است؛ اين امر كمي سوال برانگيز و دليل آن هم عدم توضيح دلايل برداشت بود.

****يك منتخب مجلس هفتم گفت: از هم‌اكنون گروه‌هاي كاري مختلفي براي بررسي موضوعات و مسائل در حوزه‌هاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي شكل گرفته است.
منوچهر متكي، عضو ائتلاف آبادگران در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: به طور طبيعي در طول مدت نمايندگي خود، برنامه‌ريزي‌هايي براي تدوين راهكارهاي عملي تحقق شعارهايمان انجام خواهيم داد.
وي مهمترين عملكرد ائتلاف متبوعش را تبيين دقيق مسائل و مشكلات و هم‌انديشي براي نيل به راهكارهاي مناسب براي حل اين مشكلات ذكر كرد.
متكي در ادامه اظهار داشت: مجموعه منتخبان مجلس هفتم با توجه به اين مساله كه از متن مردم، دو كليدواژه‌ي اميد و توقع را دريافت كرده‌اند، تلاششان بر اين خواهد بود كه اميد آنان را بازسازي و اعتمادشان را به نظام و مسوولان تقويت كنند و توقعات آنها را با شناخت دقيق و اولويت‌هايي كه از متن مردم دريافت كرده‌اند، برآورده سازند.
وي معتقد است كه اكثريت منتخبان مجلس هفتم اميد دارند كه با توجه به پيام روشني كه در زمينه همكاري با دولت ارائه داده‌اند، همكاري متقابل دولت در اجراي ديدگاههاي اين مجلس را شاهد باشند.
متكي در مورد برداشت از صندوق ذخيره ارزي براي بهبود اوضاع كشور نيز گفت : مجمع تشخيص مصلحت نظام، بخش قابل توجهي از نظرات دولت را در اين زمينه مورد تاييد قرار داد، يعني رقم تصويبي مجمع تشخيص مصلحت در مقايسه با رقم مصوب مجلس، به رقم دولت نزديكتر است؛ فكر مي‌كنم تصميم‌سازان قوه مجريه پيام منتخبان مجلس هفتم را در نحوه هزينه مدنظر قرار خواهند داد.
وي اظهار داشت: صندوق ذخيره ارزي براي حل مسائل و نيازهاي كشور تعريف شده است و منتخبان مجلس هفتم همواره بر نحوه برداشت تاكيد دارند.
متكي، وجود عدم توازن منطقي در توزيع موجودي صندوق ذخيره ارزي ميان دو بخش دولتي و خصوصي را از مشكلات برداشت از اين صندوق عنوان كرد و گفت: مشكل، استفاده از صندوق ذخيره ارزي نيست، بلكه نحوه استفاده و برداشت مورد بحث است، استفاده از اين ذخيره ارزي بايد خارج از نگاههاي سياسي و تنگ‌نظرانه، بلكه مبتني بر منافع ملي كشور باشد.

****مسوولان بايد به مردم توضيح دهند كه چه كرده و چه بايد مي‌كردند و به چه دلايلي نتوانسته‌اند برخي از كارها را انجام دهند كه اين امر براي روشن‌كردن مسوولان آينده، بسيار مفيد و موثر است.
حسين شيخ‌الاسلام، منتخب تهران در انتخابات مجلس هفتم در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا تاكيد كرد كه سران سه قوه نيز بايد به فرمايشات مقام معظم رهبري، توجه كنند، زيرا در سال جديد، تغييراتي در سران سه قوه و هم‌چنين در برخي از ارگان‌هاي مهم از جمله صدا و سيما خواهيم داشت كه با دادن گزارش‌ها و توضيحات از عملكردها مي‌توانيم نقاط ضعف و قوت را بيشتر بشناسيم.
وي در ادامه با اشاره به انتخابات رياست‌جمهوري آينده گفت كه بايد سعي كنيم هر چه باشكوه‌تر و موفق‌تر و آن چنان كه شايسته است، آن را برگزار كنيم.
عضو ائتلاف آبادگران ايران اسلامي تصريح كرد كه مجلس و ديگر ارگان‌ها بايد به اين وظيفه‌ي خود بپردازند تا شور و احساس مسووليت مردم، بيشتر جلوه كند.
وي آنچه آن را نابساماني اقتصادي و معيشتي مردم مي‌ناميد را، از جمله مسائلي مهمي دانست كه مجلس هفتم در ابتداي كار بايد به آن بپردازد.
شيخ‌الاسلام ادامه داد: مجلس بايد بر روي لايحه‌ي پول‌شويي كار كند، هم‌چنين بايد بنگاه‌هاي بزرگ اقتصادي كوچك شود و براي آنها هم مديران شايسته و متعهد، انتخاب شوند.
وي در رابطه با توسعه‌ي سياسي گفت: راه‌اندازي شوراهاي استان‌ها براي مشاركت هر چه بيشتر مردم در تعيين سرنوشت خود موثر است كه بعد از تجربه‌ي خوب شوراي شهر، شوراي عالي كل استان‌ها بايد در اين امر تلاش كند.
منتخب مجلس هفتم در پايان اضافه كرد: به نظر مي‌رسد به مجلس هفتم نمايندگاني وارد شده‌اند كه همدل و همفكر بوده و براي آبادگري و پيشرفت تلاش جدي خواهند كرد، لذا درگيري سياسي در مجلس هفتم وجود نخواهد داشت و زمينه‌ي خوبي براي حل مشكلات مردم فراهم خواهد شد.

****افكار عمومي جامعه در جهت تحقق شعارهاي انتخاباتي منتخبان مجلس هفتم، مهياست.
حميدرضا كاتوزيان، منتخب تهران در انتخابات مجلس هفتم در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب فوق، اظهار داشت: از ديدگاه مطالبات عمومي كه بيشتر حول موضوعات معيشتي، اشتغال و فعاليت اجتماعي است، شرايط جهت تحقق شعارهاي انتخاباتي منتخبان مجلس هفتم فراهم است.
كاتوزيان با تاكيد بر اينكه همكاري دولت با مجلس هفتم در جهت تحقق شعارهاي انتخاباتي نمايندگانش، بسيار حائز اهميت است، گفت: مطمئنا در دولت و دستگاه‌هاي اجرايي، اراده‌ي رفع مشكلات وجود دارد و به هر ترتيب، با توافق، تفاهم و همكاري سه قوه‌ي كشور، شرايط جهت ايجاد تحولي اساسي در ابعاد مختلف جامعه به وجود خواهد آمد.
وي با بيان اينكه تفاهم و همكاري دستگاه‌هاي كشور را نبايد به معناي يكدست‌شدن نظام دانست، افزود: يكدست شدن قوا حلال مشكلات نيست، بلكه معتقدم در عين حال، اختلاف سليقه تحول‌زاست و بنابراين مطمئنم، چه اصول‌گراها، چه اصلاح‌طلبان و يا تحت هر عنوان ديگري، كساني براي يك هدف مشترك كه همان خدمت به مردم و جامعه است، تلاش مي‌كنند.
منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس هفتم، ضمن بيان اين مطلب كه "آدم‌هاي خوش‌فكر در همه جا هستند"، گفت: به هيچ وجه موافق حذف يك گروه و يا نوع خاصي از نگرش نيستم، بلكه بايد توانمندي‌هايي كه در هر گروه و يا اشخاص مختلف است را، به هم گره زد كه در آن صورت، شاهد تحولي شگرف در جامعه خواهيم بود.
وي در راستاي تحقق شعارهاي انتخاباتي‌اش و گروه آبادگران به نشست‌هاي متعددي كه تا قبل از خردادماه به شكل داخلي برگزار خواهد شد، اشاره كرد و افزود: موضوعات متنوعي در اين جلسات بررسي خواهد شد اما صرفا به تبيين خطوط كلي برنامه‌ها پرداخته مي‌شود.
كاتوزيان در پايان خاطرنشان كرد: اميدواريم مجلس هفتم ضمن هر نوع همكاري با قواي كشور در جهت پاسخگويي به مطالبات مردم حركت كند، كه در اين راستا ساده‌كردن قوانين گذشته و تصويب قوانين جديد در دستور كار ما خواهد بود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6118

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'برنامه‌هاي آبادگران براي تحقق شعارهاي انتخاباتي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016