جمعه 21 فروردين 1383

انتخابات رياست‌جمهوري آينده و پبش‌بيني فضاي سياسي كشور در گفتگوي ايسنا با ابراهيم يزدي

ابراهيم يزدي گفت: اصلاح‌طلبان خارج شده از حاكميت پيش از ارائه كانديداي هشتمين دوره‌ي رياست جمهوري بايد به تعريف سياست‌ها و مرزبندي‌هاي جديد خود با ديگر اصلاح‌طلبان بيرون از حاكميت بپردازند.
ابراهيم يزدي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اينكه از هم‌اكنون نمي‌توان درباره انتخابات رياست جمهوري آينده اظهارنظر قطعي كرد، خاطرنشان كرد: مادامي كه اصلاح‌طلبان مرزبندي‌هاي جديد خود را مشخص نكرده و عملكرد گذشته‌ي خود را نقد نكنند و برنامه‌هاي آينده‌شان را تنظيم نكنند نمي‌توانند كانديدايي براي اين انتخابات معرفي كنند.
وي مبرم‌ترين موارد مشترك ميان گروه‌هاي دوم خردادي و اصلاح‌طلب را مبناي تبيين اين مرزبندي دانست كه قطعا سبب تغيير آرايش ميان اين گروه‌ها شده و ادامه‌ي فعاليت اصلاح‌طلبان و آينده‌ي اصلاحات را رقم خواهد زد.
يزدي با اعتقاد به اينكه برخي گروه‌هاي عضو جبهه‌ي دوم خرداد نظير مجمع روحانيون مبارز در انتخابات اخير برخلاف نظر جمعي اين جبهه در انتخابات شركت كردند، گفت: چنين احزابي بايد مشخص كنند كه هم‌چنان بر سر مواضع اصلاح‌طلبانه‌ي خود باقي خواهند ماند يا اينكه با كنار گذاشتن اين مواضع به جناح راست نزديك مي‌شوند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين فعال سياسي آنچه را كه پيروزي جريان راست در انتخابات هفتمين دوره‌ي مجلس شوراي اسلامي مي‌ناميد را در نتيجه‌ي جانبداري يك‌طرفه‌ي شوراي نگهبان در امر احراز صلاحيت‌ها عنوان كرد و افزود: از آنجا كه احتمال آن مي‌رود كه شوراي نگهبان همان شيوه را در انتخابات رياست جمهوري نيز در پيش بگيرد، زمينه‌ي پيروزي جناح راست در آن انتخابات فراهم است و آنان از هم‌اكنون مي‌توانند به معرفي كانديداي خود براي آن بپردازند.
يزدي با اشاره به اينكه گروه‌هاي راست سنتي پيشاپيش الگوي چين را مدنظر داشته‌اند، و در عين حال برخي در اين جناح الگوي ژاپن اسلامي را سرلوحه‌ي كار خود عنوان مي‌كنند، اين امر را نشانگر اختلاف نظر ميان اين جريان دانست كه در تصميم‌گيري در كليه‌ي مسايل سياسي و غير سياسي نمود خواهد يافت و چه بسا سبب ارائه‌ي كانديداهاي متفاوتي از سوي جناح راست براي انتخابات رياست جمهوري شود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6311

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انتخابات رياست‌جمهوري آينده و پبش‌بيني فضاي سياسي كشور در گفتگوي ايسنا با ابراهيم يزدي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016