شنبه 22 فروردين 1383

مردم عراق در كار دفع فاسد به افسد، خدايار آفام

نميدانم كه چه درصدي از مردم عراق پيروان سياسي- مذهبي كساني چون حجت الاسلام مقتي صدر تندرو و يا آيت الله سيستاني كندرو هستند، اما من ايراني تا مغز استخوان و تا بن روح و روان رنج كشيده از ربع قرن حكومت حجت السلام هائي چون هادي غفاري ( معادل "ايراني" مقتدي صدر در عقل و رفتار ) و آيت الله هائي چون خميني و خامنه اي و رفسنجاني و جنتي و هاشمي شاهرودي و يزدي و ريز و درشت هاي ديگر، نمي خواهم باور كنم كه مردم عراق بخواهند از چاله اشغال خارجي در آمده و به چاه سياه و بدون ته ارتجاع مذهبي بيافتند.

هيچ انسان آزاده اي نمي تواند بر اشغال عراق توسط آمريكا و متحدين آن صحه بگذارد ولي من هيچگاه نتوانسته ام نام هرج و مرج طلبي كساني چون اوباشان "فدائيان صدام" و يا مقتدي صدر را مقاومت مردم بگذارم.

به انديشه و نهايتأ عملي ميتوان عنوان مقاومت داد و آن را تحسين كرد كه در كار رهاسازي مردم و سرزميني از ديكتاتوري داخلي و يا هجوم خارجي پرچم انديشه بر تر و پيشروي را بلند كرده باشد.وگرنه هرگز فدائيان صدام را كه قريب به 23 سال بازوهاي قدرت يكي از سياهترين و خونريز ترين رژيم هاي ترور منطقه بوده و آمال سياسي شان در نهايت بازگرداندن عراق به زير سلطه رژيم هائي مانند رژيم صدام حسين است نبايد نيروي مقاومت ناميد.

بهمين نحو هم به هرج ومرج طلبي نيروهاي سياه انديشي كه رهبر عقلي و سياسي_مذهبي شان آخوندي چون مقتدي صدر است كه ميرود تا با سلاح تعصب و تروريسم و نفي مطلق هر انديشه ديگري عراق را قرنها به عقب ببرد، هرگز نمي توان نام مقاومت نهاد.مگر به کتک زدن اساتيد دانشگاه، تاسيس دادگاههاي شرع و تحميل حجاب اسلامي به زنان و ايجاد رعب و وحشت ميان مردم عراق كه عملكرد ماههاي اخير عوامل مقتدي صدر بوده ميتوان نام مقاومت داد؟


روشنفكران عراق كجا هستند و چرا از لاك روشنفكري شان بيرون نمي آيند تا بر سر هر كوچه و بازار به مردم محروم عراق بگويند كه ارتجاع مذهبي خطرناك ترين دشمن تمام مردم عراق و تمامي بشريت است.

چرا روشنفكران عراقي به مردمشان نميگويند كه آبشخور فكري و مالي و تداركاتي رهبران مذهبي شيعيان عراق رژيم سياه انديش ولايت فقيه روحانيون شيعه ايران است كه در بيست و پنج سال سلطه اش بر مردم ايران چيزي جز سيه روزي و غارت و فساد و شكنجه و اعدام براي مردم ايران به ارمغان نياورده و با براه افتادن رژيم تحت الحمايه ولايت فقيه در عراق همان سيه روزي هاي ايران به عراق هم صادر خواهد شد.

چرا آنها به مردم عراق نميگويند كه مقتدي صدر در سفري كه در سالگرد مرگ خميني در خردادماه سال 1382 به تهران داشت در ملاقات با هاشمي رفسنجاني كه كار مصلحتهاي نظام ولي فقيه را دنبال ميكند و نيز در ملاقات با ميرحجازي منشي امنيتي رهبر چندين ميليون دلار براي راه اندازي شورش و هرج و مرج در راه رسيدن به رژيم ولايت فقيهي تحت نفوذ رژيم ايران دريافت كرده است؟ مردم عراق بايد از خود بپرسند كه مخارج سنگين راه اندازي و مخارج " جيش المهدي" ،سپاه مهدي، مقتدي صدر را كه عمدتأ از دزدان و راهزنان و بعثي هاي استخباراتي ( امنيتي هاي صدام ) و گروههائي از ساده انديش ترين شيعيان فقر زده عراقي تحت نظر سپاه پاسداران رژيم ايران تشكيل شده از كجا ميآيد؟

ديروز، جمعه 21 فروردين 82، هاشمي رفسنجاني در سخنراني نماز جمعه صراحتأ شورشهاي سپاه مهدي در عراق را فرصتي براي رژيم ولايت فقيه ناميد و گفت: فرصت از اين جهت است که امريکائي ها ديگر به فکر استعمار جديد نيفتند. اگر امريکا به اهداف خود برسد وارد ماجراجوئي جديدي در منطقه خواهد شد."

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رفسنجاني در اين سخنراني ضمن اشاره به "تأ ثير انقلاب اسلامي در عراق و افغانستان" بسيار هول زده براي اولين بار بر لزوم نبودن مرز بين ايران و عراق بخواست مردم عراق (!) دست گذاشت و گفت: "مردم اين دو كشور با هم برادرند و به عنوان مثال مردم عراق مي‌خواهند مرزي بين آنها و ايراني‌ها نباشد تا هرگاه مي‌خواهند به راحتي به ايران بيايند، مردم ما نيز همين‌طور هستند و آمريكا روابط قوي بين اين دو ملت را نمي‌پسندد."

همانگونه كه ميبينيم هرج و مرجي كه در عراق ميگذرد تامين كننده منافع مشخص رژيم روحانيون شيعه ايران و تحريك شده توسط آنهاست. در اين ربع قرن هم ديده ايم كه هر جا منافع آنها انگيزه حركتي بوده حتمأ خسارتي متوجه مردم ايران شده است.


مقصود هرگز حمايت از اشغال عراق توسط نيروهاي خارجي نيست، چرا كه هيچگاه نظاميان در كوله پشتي هايشان براي ما مردم مشرق زمين آزادي نياورده اند. اما بايد ارتجاع مذهبي را هم كه بزرگترين دشمن تمامي مردم شرق و غرب است افشا كرده و نگذاريم تا مردم عراق را وارد تونل سياهي كند كه ما ايرانيان در بي آيندگي رژيم ولايت فقيه پايان آن را ميبينيم . پيروزي ارتجاع مذهبي در عراق مطمئنأ در جهت منافع مردم ايران نيست.


khodayarafam@hotmail.com

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6320

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مردم عراق در كار دفع فاسد به افسد، خدايار آفام' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016