چهارشنبه 26 فروردين 1383

مزروعي: آزادي در اين كشور براي يك عده وجود دارد، خانه ملت

[سايت اينترنتي خانه ملت]

رجبعلي مزروعي نماينده اصفهان با استناد به موادي از آيين‌نامه داخلي به نحوه برخورد كروبي با نماينده خواف و رشتخوار انتقاد كرد.
به گزارش خبرنگار خانه ملت وي كه روز سه‌شنبه در جلسه علني مجلس سخن مي‌گفت افزود: بنده هر چه مواد آيين نامه را مطالعه مي‌كنم در جايي از آن نديدم كه وقتي نماينده‌اي نطق پيش از دستور داشت رييس مجلس از او سوال كند و از وي بخواهد كه پاسخ سوالش را بدهد.
نماينده اصفهان خاطرنشان كرد: ما نبايد سنت‌ها و رويه‌هايي را باب كنيم كه اين آزادي نيم بند را هم بگيريم.
وي افزود: تنها مواردي كه رييس مجلس مي‌تواند به نماينده تذكر بدهد زماني است كه نماينده خارج از موضوع سخن بگويد و يا اين كه رعايت انتظامات جلسه را نكند.
وي افزود: اين واقعه براي چندمين بار است كه تكرار مي‌شود و اشكالش هم اين است كه شما مسايلي را مطرح مي‌كنيد و نماينده وقت پاسخگوي ندارد.
مزروعي خطاب به كروبي گفت: شما در مورد آزادي از نماينده سوال مي‌كنيد آزادي يك امر نسبي است چرا كه آزادي مبتني بر شاخص‌هايي مثل آزادي انتخابات، آزادي احزاب و آزادي اجتماعات مي‌باشد.
وي افزود: حال بنده از حضرت عالي مي‌پرسم آيا واقعا آزادي انتخابات، بيان، احزاب و اجتماعات در كشور وجود دارد.
نماينده اصفهان با اشاره به انتخابات اخير گفت: انتخابات مجلس هفتم را چندي پيش شاهد بوديم و آزادي بيان، اجتماعات و احزاب را نيز مي‌بينيد.
وي افزود: آقاي كروبي شما كه با ما هم درد هستيد چرا اين مسايل را مطرح مي‌كنيد.
مزروعي تصريح كرد: آزادي در اين كشور براي يك عده وجود دارد كه هر كاري دلشان خواست بگويند.
وي افزود: احضاريه‌هايي كه جديدا براي برخي نمايندگان فرستاده مي‌شود نمونه‌‌اي از اين وضعيت است كه در كشور اگر آزادي بيان هم وجود داشته باشد آزادي پس از بيان وجود ندارد.
عضو كميسيون برنامه و بودجه با اشاره به مباحث اقتصادي مطرح شده از سوي نماينده خواف و رشتخوار گفت: موضوع درآمد سرانه كه از سوي آقاي ابراهيم‌باي سلامي مطرح شد با شاخص رشد اقتصادي متفاوت از يكديگر هستند.
وي افزود: در سال‌هاي اخير به خاطر فعاليت‌هاي صورت گرفته از سوي دولت از رشد اقتصادي خوبي برخوردار هستيم اما درآمد سرانه ما براساس آخرين آمار 1650 دلار مي‌باشد و بر اين اساس متاسفانه درآمد سرانه ما در بين ساير كشورها و حتي در منطقه از فقيرترين كشورها هستيم.
رييس مجلس نيز در پاسخ به مزروعي گفت: دوستانتان شما آقايان انصاري و حدادعادل نيز اين بحث را در مجمع مطرح كردند كه درآمد سرانه ما 1600 دلار است يا 6000 دلار كه معاون اقتصادي رييس جمهور در آنجا عدد 1600 دلار را رد كردند.
وي افزود: در مورد تذكر شما هم بايد بگويم كه بنده اجازه دارم تا نطق ايشان پايان پذيرد و از طرف ديگر اين موضوع حق مدير است كه در صورتي كه ابهامي در نطق نماينده ديد از وي بخواهد تا برايش توضيح دهد.
رييس مجلس تصريح كرد: برخي مطالبي كه در اينجا مطرح مي‌شود كه تبعاتي دارد كه بهتر است همين جا به طور روشن در مورد آن صحبت شود.
اين گزارش مي‌افزايد، پس از نطق مزروعي نماينده لنجان نيز قصد داشت در اين مورد تذكر بدهد اما با بيان اين كه اظهاراتش در راستاي سخنان مزروعي است از بيان نطقش صرف نظر كرد.
لازم به ذكر است كه اظهارات غلام حيدر ابراهيم‌باي سلامي در ارتباط با مباحثي چون نبود آزادي بيان و انتقاد از درآمد سرانه كشور و واكنش رييس مجلس به اظهارات براي دقايقي مجلس را ناآرام كرد.
به گزارش خبرنگار خانه ملت ابراهيم‌باي سلامي در نطق پيش از دستورش با اشاره به پيام مقام معظم رهبري مبني بر پاسخگويي مسئولين به مردم تصريح كرد: هر كس كه قدرت بيشتري در اختيار دارد بايد بيشتر پاسخگو باشد چرا كه در چارچوب قانون اساسي قدرت بدون پاسخگويي نداريم.
وي در ادامه آزادي بيان را لازمه پاسخگو بودن دانست و تاكيد كرد: نمي‌توان شعار پاسخگويي را داد و آزادي بيان و پس از بيان را از مردم سلب كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نماينده خواف و رشتخوار با اشاره به ردصلاحيت‌هاي گسترده در انتخابات مجلس هفتم گفت: كساني كه در اين انتخابات آزادي بيان را پايمال كردند بايد پاسخگو باشند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به درآمد سرانه كشور و مقايسه آن با ساير كشورها تصريح كرد: ما در بين كشورهاي ديگر پايين‌ترين سرانه سالانه را داريم.
نماينده خواف و رشتخوار افزود: اگر ما نفت را هم نداشتيم مردم ما از فقيرترين مردم دنيا بودند.
رييس مجلس شوراي اسلامي در اين لحظه ابراهيم‌باي سلامي را خطاب قرار داد و به وي گفت: نكاتي كه شما مطرح كرديد با دولت است و معاون اقتصادي دولت هم مي‌گويد ما از رشد اقتصادي خوبي برخوردار هستيم.
نماينده خواف در پاسخ به رييس مجلس گفت: بنده براساس آيين‌نامه موظف به پاسخگويي به سوال شما نيستم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6416

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مزروعي: آزادي در اين كشور براي يك عده وجود دارد، خانه ملت' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016