جمعه 28 فروردين 1383

بوچر: يك نماينده‌ آمريكايي در نشست ميان هيات ايراني و مقامات انگليسي پيام واشنگتن را منتقل كرده است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي خارجي
خبرگزاري فرانسه به نقل از وزارت امور خارجه‌ي آمريكا گزارش داد، در صورتي كه هيات ايراني كه هم اكنون در بغداد حضور دارد از نفوذش در ميان جامعه‌ي شيعه‌ي عراق براي افزايش حاكميت دولت موقت عراق استفاده كند، ما بسيار خرسند خواهيم شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين خبرگزاري فرانسوي در ادامه به نقل از وزارت امور خارجه‌ي آمريكا افزود: اما تهران نبايد نقش بيشتر به ويژه در شهر مقدس نجف كه صدر در آن مستقر است را خواستار شود.
بر اساس اين گزارش، ريچارد بوچر، سخنگوي وزارت امور خارجه‌ي آمريكا افزود: نظر ما اين است كه به صلاح ايران نيست تلاش كند تا در برخي مسايل ميانجي‌گري كند.
وي گفت: اين به صلاح آنهاست كه سعي كنند با مقامات در بغداد و مقامات عراقي كه نقشهاي مهمي را بر عهده دارند همكاري كنند و هر آنچه را كه مي‌توانند براي كمك به ايجاد مسالمت آميز ثبات در عراق و گسترش حاكميت دولت عراق، صورت دهند.
بوچر هم چنين ادعا كرد: يك نماينده از مقامات آمريكا در نشست ميان هيات ايراني و مقامات انگليسي حضور داشت و پيام واشنگتن را منتقل كرد.
بر اساس اين گزارش روز پنجشنبه مقامات ائتلاف سعي كردند نقش ايران را در خصوص موقعيت صدر كم اهميت جلوه دهند.
هم‌چنين آسوشيتدپرس به نقل از بوچر در خصوص شهادت نعيمي افزود كه احتمالا خيلي زود است كه بخواهيم درباره‌ي نقش‌هايي كه ايران در عراق داشته است، نتيجه بگيريم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6494

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوچر: يك نماينده‌ آمريكايي در نشست ميان هيات ايراني و مقامات انگليسي پيام واشنگتن را منتقل كرده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016