دوشنبه 31 فروردين 1383

موتلفه و رييس مجلس مطلوب، عباس كاكاوند

اختلاف و كشاكش بين گروه ها و كانون هاي مختلف محافظه كار بر سر تعيين رييس مجلس هفتم وارد مرحله حساس و تعيين كننده اي شده است. شدت اين اختلافات به حدي است كه آنان را ناگزير ساخته، علنا، به روش غير دموكراتيك و قيم مابانه تشكيل «گروه 15 نفره تعيين هيات رييسه» متوسل شوند، به اين اميد كه «جنگ قدرت» بين خود را از نگاه افكار عمومي پنهان نگاه دارند.
اين قدرت طلبي اقتدارگرايان، امري است آشنا و كاملا مسبوق به سابقه اما نكته جالب توجه شتابزدگي و تعجيلي است كه در آنان مشاهده و تا حد ذوق زدگي يك كودك نسبت به دست آوردن اسباب بازي كه مي داند واپسين چيزي است كه او را به دنيا پيوند مي دهد قابل بررسي است! همين ذوق زدگي بود كه باعث شد حبيب الله عسگر اولادي به اميد ورود به مجلس و قرار گرفتن در پست رياست، عجولانه و بدون در نظر گرفتن شرايط خود را نامزد نمايندگي كند. حتي اگر يك پيرمرد 70 ساله در سنين پيري به دنبال معره گيري و تجديد فراش مي افتاد، تا اين حد موجب تعجب و خنده نمي شدا
اما بايد گفت موتلفه هيچگاه نااميد نمي شود و دنبال رييس مجلسي است كه بيشترين فرمان برداري و گوش به فرماني را از او داشته باشد. موتلفه در نخستين گام، «آبادگران» را در ساختمان سابق روزنامه رسالت (كه متعلق به اسد الله عسگر اولادي، برادر رييس كميته امداد است) جا داد تا بدين ترتيب آن ها را كاملا تحت قيموميت خويش درآورد. آبادگران، در «خانه موتلفه» سكني گزيده و خواهند بود و نه «خانه ملت»!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اكنون پرسش اين است كه بين حداد عادل و باهنر، كدام يك گزينه مطلوب تري براي موتلفه است؟ پاسخ به اين پرسش بستگي به اين دارد كه بدانيم موتلفه از «زندگي مالي» و «ساير مسايل» اين دو تا چه اندازه و شدت و گستردگي آگاهي دارد و تا چه حد به خود جرات داده است زواياي پنهان زندگي شان را بر خود آشكار سازد؟! هر يك كه پرونده سنگين تري نزد موتلفه داشته باشند،گزينه مناسب تري خواهد بود!
آنكه در اين ميان تعيين كننده است فردي است به نام شكر الله حاجي حيدري. وي از گماشتكان نزديك عسگر اولادي است كه قبلا در كميته امداد مشغول بوده است. او عضو موتلفه شهر تهران است كه همزمان رييس دفتر حداد عادل و مدير اجرايي جامعه اسلامي مهندسين نيز مي باشد.حاجي حيدري، در اصل نقش نفوذي موتلفه در دفتر حداد و جامعه مهندسين را بازي كرده و موتلفه از طريق وي حداد و باهنر را كاملا تحت نظارت خويش دارد. بنابراين اين كه در نهايت باهنر يا حداد رييس مجلس باشند، بستگي به اين دارد كه اين نفوذي موتلفه تا چه حد در انجام وظايف خويش موفق عمل كرده باشد!

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6636

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موتلفه و رييس مجلس مطلوب، عباس كاكاوند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016