چهارشنبه 2 ارديبهشت 1383

درپي نصب لوح يادبود قربانيان ميکونوس سفير آلمان به وزارت امورخارجه احضار شد، مهر

در پي نصب لوح يادبودي در مقابل رستوران ميکونس در برلين که در آن اتهاماتي به جمهوري اسلامي ايران وارد شده است. سفير آلمان در تهران روز چهارشنبه به وزارت خارجه کشورمان احضار شد.
به گزارش خبرگزاري مهر، دکتر آهني معاون اروپا و آمريکايي وزارت امور خارجه در اين ملاقات، مراتب اعتراض شديد جمهوري اسلامي ايران نسبت به اين امر را به سفير آلمان ابلاغ و خواستار توضيح گشت.
آهني ضمن رد هرگونه دخالت جمهوري اسلامي ايران در حادثه ميکونوس از اينکه شوراي محلي منطقه شارلاتنبورگ برلين تحت تاثير تبليغات سوء و تلاشهاي مخرب عوامل مخالف تحکيم روابط ايران و آلمان دست به چنين اقدامي زده، اظهار تاسف کرد و آن را غير قابل قبول و مخالف روح حاکم بر مناسبات بين دو کشور دانست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سفير آلمان در پاسخ ضمن ابراز تاسف دولت آلمان از اين اقدام اشتباه، اظهار داشت: اين لوح بنا بر تصميم مقامات محلي يکي از مناطق برلين تهيه و نصب شده و دولت آلمان هيچ نقشي در آن نداشته است و اميدواريم اين اقدام تاسف بار، همکاريها و روابط مهم دو کشور را تحت الشعاع قرار ندهد. وي تاکيد کرد مراتب اعتراض جمهوري اسلامي ايران را سريعا به اطلاع دولت متبوع خويش خواهد رساند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6697

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درپي نصب لوح يادبود قربانيان ميکونوس سفير آلمان به وزارت امورخارجه احضار شد، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016