جمعه 4 ارديبهشت 1383

مصباح يزدي: اگر مردم ديندار باشند اصلاحات زودتر صورت مي‌گيرد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس سياسي
مصباح‌ يزدي با اعتقاد بر روزافزوني مفاسد در جامعه و بيان اين كه فسادها رابطه علت و معلولي دارد، خاطرنشان كرد كه بايد ليست كلي مشكلات و محورهاي فساد شناسايي و رابطه بين‌ آنها سنجيده شود. تشخيص اين اولويت‌ها بستگي به نظام ارزشي جامعه دارد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي استاد حوزه علميه قم در ديدار با اعضاي كميسيونهاي فرهنگي شوراي اسلامي 14 شهر بزرگ كشور افزود: براي اصلاحات مشروع، بايد از اصلاحات اجتماعي آغاز كرد و وقتي اين مساله اصلاح شد، بقيه موارد خودكار اصلاح مي‌شود.
وي ادامه داد: از ديدگاه اسلامي، عنصر اصلي هر كار انساني شناخت است و تحولات اساسي بايد با فكر و شناخت و اراده آدمي انجام شود و تا كساني نخواهند اين تغيير و تحولات صورت بگيرد، اين امر انجام نمي‌شود.
مصباح يزدي چگونگي مقابله با مفاسد اجتماعي را به شناخت و اراده انسان‌ها وابسته دانست و گفت كه براي رسيدن به شناخت بايد بدانيم و بخواهيم.
وي دو مقوله اصلي فرهنگ را ارزش‌ها و باورها عنوان كرد و گفت: اگر انسان‌ها بخواهند به اصلاحات بپردازند بايد از فرهنگ شروع كنند و ارزشهاي صحيح را در جامعه گسترش دهد.
وي با اعتقاد بر افزايش مفاسد اجتماعي طي سال‌هاي اخير، گفت: متاسفانه يكي از فسادها بازي با فرهنگ است و كساني كه مي‌خواند فرهنگ را تربيت كنند خود بايد تربيت و رشد يافته باشند.
مسوول موسسه پژوهشي آموزش امام خميني(ره) با بيان اين كه دين مقوله‌اي فرهنگي است، گفت: اگرمردم ديندار باشند اصلاحات زودتر صورت مي‌گيرد نه اين كه مانند چند سال اخير تنها با اصلاحات بازي كنند. حتي يكي از آنها نگويد اصلاحات

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يعني چه؟ و وقتي دين ضعيف باشد، حتي با نام دين و اسلام بازي مي‌كنند.
وي در بخشي از سخنان خود يادآور شد: بوش مي‌گويد ما براي ايجاد دموكراسي و آزادي تعداد زيادي سرباز آمريكايي به عراق مي‌فرستيم و اين زبان كشورهاي پيشرفته دنياست.
وي افزود: الگو و بهشت جاودان غربزده‌ها آمريكاست و مي‌خواهند كشوري شبيه آمريكا داشته باشند.
وي در پايان خطاب به اعضاي كميسيون‌هاي فرهنگ گفت: بيشتر اهتمام شما بايد در اصلاح فرهنگ باشد و باورهاي اعتقادي - ديني را حاكم كنيد و اگر حركت و رفتاري از ما سربزند بايد به فكر اين باشيم كه روزي جواب دهيم و اگر اين چنين فرهنگي در جامعه رواج يابد كليه اصلاحات در دست ما خواهد بود. اما اگر اين فرهنگ ضعيف باشد روز خوش نخواهيم داشت.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6792

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مصباح يزدي: اگر مردم ديندار باشند اصلاحات زودتر صورت مي‌گيرد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016