شنبه 6 تير 1383

مصباح يزدي: بايد با "هم‌‏هدف" خود، كاملاً صميمي و با كساني كه در جهت نابودي هدف ما قدم بر مي‌دارند،كمال دشمني را داشته باشيم، ايلنا

مصباح يزدي گفت: در فروع دين همان طور كه" تولي" وجود دارد" تبري" نيز لازم است و بايد با كساني كه با ما هم هدف هستند، كاملاً صميمي باشيم و سعي كنيم روابط قوي‌تر داشته باشيم و با كساني كه در جهت نابودي هدف ما قدم بر مي‌دارند بايد كمال دشمني را داشته باشيم. فكر نكنيم وقتي مي‌گوييم اسلام دين رحمت، ولايت و محبت است يعني با همه خوب باشيم. اتفاقاً يكي از مشكلاتي كه پيش مي‌آيد همين است و شهيد بهشتي(ره) تمام اين تعابير را بيان كرده و تأكيد مي‌كند: مواظب باشيد تا در تشكل‌ها‌يتان ميكروبهاي مضر وارد نشود.
به گزارش" ايلنا" به نقل از " رسا" محمدتقي مصباح يزدي در همايش" پيروان خط امام و رهبري" در قم، گفت: انقلاب ايران در دنيا از چند جهت ممتاز است كه به زحمت مي‌شود نظيري براي آن پيدا كرد. انقلاب اسلامي، انقلابي است كاملاً مردمي و برخواسته از بطن جامعه، از همين رو در بُعد نظامي توانست هشت سال به تنهايي در برابر بيگانگان مقاومت كند.
وي ادامه داد: مردم ما سالها انتظار اين انقلاب را مي‌كشيدند. وقتي حكومت اسلامي تشكيل شد و در رأس آن ولي فقيه قرار گرفت مردم گفتند؛ ما ديگر كاري نداريم خودشان درست مي‌كنند، دولت اسلامي با مشاركت علما و مراجع مشكلات را حل مي‌كنند؛ ولي اين ديدگاه اشتباه بود.
نماينده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اهميت همبستگي در اسلام اظهار داشت: همبستگي مراتب دارد و هر قدر جهات مشترك بين افراد بيشتر باشد اين همبستگي هم بايد محكم‌تر باشد، البته بايد اين جهات‌‏مشترك بر اساس ارزشهاي اسلامي معنا پيدا كند و اين معني‌اش اين نيست كه با ديگران قطع ارتباط كنند.
استاد حوزه علميه قم با تأكيد بر لزوم بازنگري و بررسي عملكرد يك ربع قرن انقلاب اسلامي خاطر نشان ساخت: از لازم‌‌ترين كارهايي كه در اين شرايط مي‌بايست صورت گيرد، بررسي و ارزيابي يك ربع قرن است كه زير پرچم ولايت زندگي كرده‌ايم؛ اگر اين بررسي را انجام دهيم از اشتباهات گسترده در آينده جلوگيري مي‌شود و اگر اين حساب را نكنيم و از خود انتقاد نكنيم، نقادي كارهاي گذشته را انجام ندهيم ممكن است خيال كنيم تمام كارهاي صورت گرفته درست بوده و آنها را دوباره ادامه دهيم، بعد زماني متوجه شويم كه بعضي از آنها اشتباه بوده كه ديگر قابل جبران نمي‌باشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه خواستار بررسي جامع و عالمانه اشتباهات در يك ربع قرن گذشته شده و افزود: بايد يك بررسي جامع و عالمانه صورت گيرد كه در اين دوران در كجاها اشتباه كرديم، اشتباهات شخصي كه زياد است ولي اشتباهاتي كه به پاي ارگانهاي انقلاب و نهادها و يا اساس نظام گذاشته ‌شد را بررسي كنيم و ببينيم چه امري باعث مي‌شود كه بخشي از دستاوردهاي انقلاب ضعيف و بعضي از ارزشها كمرنگ شود و چيزهاي ديگري كه همه مي‌دانند و بازگويي آن هم تلخ است.

Copyright: gooya.com 2016