جمعه 18 ارديبهشت 1383

آيت الله مکارم شيرازي: آزادي كه امروز در جهان ادعاي آن مي‌شود، بيشتر شبيه اسارت است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - قم
سرويس سياسي
آيت‌الله‌العظمي مكارم شيرازي گفت: امروز اكثر شعارهايي كه توسط بعضي‌ها درباره‌ي آزادي گفته مي‌شود، دروغي بيش نيست.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، آيت‌الله‌العظمي مكارم شيرازي طي سخناني در جمع دانشجويان دانشگاههاي تهران، كرمان، اردكان يزد و اهواز و جمعي از طلاب حوزه‌ي علميه‌ي قم افزود: آزادي كه امروز ادعا مي‌شود بيشتر شبيه اسارت است تا آزادي بشريت.
وي به ايام ولادت پيامبر اكرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) و هفته‌ي وحدت اشاره كرد و گفت: فلسفه‌ي بعثت پيامبران به ويژه پيامبر اكرم(ص) آموزش و پرورش بشريت و آزادي انسانهاست.
وي با بيان اين كه آزادي واقعي را پيامبران براي مردم به ارمغان آورده‌اند، افزود: همچنين به پا خاستن مردم و برقراري عدالت اجتماعي با اراده و خواست افراد جامعه يكي ديگر از اهداف پيامبران است.
وي به جنگ‌ها و درگيري‌هاي موجود در كشورهاي عراق، فلسطين و افغانستان اشاره و خاطرنشان كرد: قانون‌هاي بشري كه امروز در جهان وجود دارد بيشر شبيه قانون ضدبشري است، كه اين را مي‌توان با درگيري‌ها و جنگ‌هاي موجود در جهان اثبات كرد.
آيت‌الله‌العظمي مكارم شيرازي گفت: اين چه آزادي است كه كشورهاي قو‌ي حق داشتن نيروگاهها و بمب‌هاي هسته‌يي را داشته باشند و كشورهايي همچون ايران، حتي حق استفاده از نيروگاه‌هاي هسته‌يي را نداشته باشند؟
وي ادعاي آمريكا و اروپا را كه از حقوق بشر دم مي‌زنند، فريبي بيش ندانست و افزود: اين اروپا و آمريكا كه ادعاي حقوق‌بشر را سر مي‌دهند، ديروز در 8 سال دفاع مقدس با بمب‌هاي شيميايي و غيره از ديكتاتوري هم‌چون صدام حمايت مي‌كردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به افزايش تعداد اعضاي اتحاديه‌ي اروپا، خطاب به مسلمانان گفت: امروز همه‌ي مسلمانان بايد اتخاد خود را قوي‌تر كنند، بايد پيوند ميان دانشجو و طلبه عميق‌تر شود و با كار سياسي همچون چپ و راست باعث ضربه زدن به وحدت ميان مسلمانان و اقشار مختلف جامعه نشويم.
وي اتكاء به بيگانگان را اشتباهي فاحش دانست و توصيه كرد، امروز همه‌ي مسلمانان بايد در زير نور و هدايت قرآن و پيامبر اكرم(ص) متحد و در برابر توطئه‌هاي دشمن آمادگي خود را بيشتر كنند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7340

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت الله مکارم شيرازي: آزادي كه امروز در جهان ادعاي آن مي‌شود، بيشتر شبيه اسارت است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016