يكشنبه 27 ارديبهشت 1383

ميرطاهر موسوي, نماينده تبريزدر مجلس: روزنامه نگاران نسبت به نقض حقوق بشر به شدت حساس هستند، پيمان پاک مهر

تبريز نيوز : سرويس سياسي : 70 تن از نمايندگان مجلس در نامه اي به شوراي نگهبان خواهان انتشار علني دلايل رد صلاحيت خود شده اند.در اين خصوص خبرنگار تبريز نيوز گفتگويي با " مهندس ميرطاهر موسوي" , تنها نماينده مردم تبريز در مجلس كه به اصلاحات وفادار مانده و در تحصن نمايندگان شركت نموده بود , ترتيب داده است .

تبريز نيوز: آقاي موسوي 70 تن از نمايندگان مجلس ششم در نامه اي خطاب به شوراي نگهبان خواهان انتشار علني دلايل رد صلاحيت خود شدند، دليل اين درخواست چه بود؟

مهندس ميرطاهرموسوي: عملكرد شوراي نگهبان در انتخابات مجلس هفتم كاملاً سياسي و به قصد حذف كانديداهاي اصلاح طلب صورت گرفت. آن ها نيازي به مستندات قانوني نداشتند و تصميم گرفتند افرادي را رد صلاحيت كرده تا كانديداهاي مورد نظرشان به مجلس رفته و مجلسي يك دست و از قبل تعيين شده بسازند. در مراجعات حضوري كانديداهاي رد صلاحيت شده هيچ پاسخ قانع كننده اي براي اعلام دلايل رد صلاحيت داده نشد و دبير شوراي نگهبان خيلي از اتهامات را به صورت كلي مطرح كرد،بنابراين 70 تن از نمايندگان رد صلاحيت شده هم طي نامه اي از دبير شوراي نگهبان خواستند تا دلايل رد صلاحيت خود را بصورت علني منتشر كنند چون آن ها مطمئن هستند كه سابقه سويي ندارند.

تبريز نيوز: در قانون انتخابات بر لزوم اعلام دلايل رد صلاحيت ها بصورت كتبي تاكيد شده است. آيا شوراي نگهبان اين بند از قانون را نقض مي كند؟

مهندس ميرطاهرموسوي: دقيقاً همين طور است. شوراي نگهبان به صورت علني قانون انتخابات را نقض كرده است. اين شورا بايد با تمسك به قانون دلايل رد صلاحيت را به صورت كتبي اعلام نمايد. به عنوان نمونه آقاي هادي زاده , نماينده رد صلاحيت شده محلات و جانباز70 درصد , چندين بار با شوراي نگهبان مكاتبه كرده ولي نتيجه اي نگرفته اند.

تبريز نيوز: در برابر نقض آشكار قانون، چرا رئيس جمهور اخطار قانوني نداد و در نهايت واكنش ايشان چه بود؟

مهندس مير طاهرموسوي: در بسياري از موارد نقض قانون صورت گرفته ولي رئيس جمهور در موقعيتي قرار گرفت كه فقط به يك اظهار نازضايتي و شكوه بسنده كرد. ايشان در موارد مشابه گلايه مي كند ولي دنبال صدور اخطار قانون اساسي نرفته و بر بلااثر بودن اخطارها تاكيد دارد.

تبريز نيوز: آيا كانديداهاي رد صلاحيت شده شكايتي تسليم مراجع قضايي كرده و در صورت شكايت نتيجه اي به دنبال خواهد داشت ؟

مهندس مير طاهرموسوي: اين دور از انتظار است آقايان خود را پاسخگو بدانند و در مراجع صالحه پاسخگو باشند. چرا كه پاسخي قانوني و محكمه پسند نخواهند داشت بخاطر همين از پاسخگويي طفره مي روند. بنظر نمي رسد نمايندگان رد صلاحيت شده به مراجع قضايي شكايت كنند.

تبريز نيوز: با مشخص شدن تركيب سياسي مجلس و شرايط داخلي آيا در آينده فضاهاي سياسي بسته و سياست انقباظي اعمال خواهد شد؟

مهندس موسوي: چون عملكرد آقايان مبتني بر هيچ نوع اصول و ارزش قانوني نبوده پيش بيني مي شود كه تا يك سال باقي مانده به انتخابات رياست جمهوري، محافظه كاران دنبال بستن فضاي سياسي و اجتماعي نخواهند بود و بصورت كج دار و مريض جلو خواهند رفت تا انتخابات رياست جمهوري را هم وفق مراد خود برگزار كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

تبريز نيوز: آيا با شاخص هاي رايج، محافظه كاران خواهند توانست به وعده خود مبني بر حل معضل بيكاري و اشتغال عمل كنند؟

مهندس ميرطاهرموسوي: مشاركت عمومي و همه جانبه از زمينه هاي اقتصاد پررونق است. بعيد به نظر مي رسد محافظه كاران بتوانند معضل بيكاري و اشتغال را حل كنند. با موقعيتي كه در جامعه جهاني و داخلي دارند نخواهند توانست كار مهمي در زمينه اقتصاد انجام دهند. اقبال عمومي افكار جهاني به محافظه كاران نزديك به صفر است.

تبريز نيوز: آيا محافظه كاران با چالش حقوق بشر مواجه خواهند شد؟

مهندس موسوي: با سوابقي كه دارند بستن فضاهاي سياسي و اجتماعي و استمرار بر نقض حقوق بشر عكس العمل نهادها و فعالين حقوق بشري داخلي و خارجي را تشديد نموده و جنبش دانشجويي، روزنامه نگاران و احزاب اصلاح طلب و اپوزسيون هم به شدت به مسيله نقض حقوق بشر حساس هستند .

پيمان پاك مهر – روزنامه نگار در تبريز
www.Tabriznews.com
pakmehr88@hotmail.com
Tel,fax: 0098 411 5531723

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/7768

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ميرطاهر موسوي, نماينده تبريزدر مجلس: روزنامه نگاران نسبت به نقض حقوق بشر به شدت حساس هستند، پيمان پاک مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016