چهارشنبه 30 ارديبهشت 1383

بررسي پرونده‌ي شكايتي انصافعلي هدايت در كميسيون اصل نود؛ فرصت قرائت گزارش‌هاي كميسيون در خصوص شكايت‌هاي گنجي و ملي - مذهبي‌ها نيست، ايسنا

كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي به بررسي پرونده شكايتي انصافعلي هدايت پرداخت.
جميله كديور، مخبر كميسيون اصل نود مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با بيان اين مطلب افزود: انصافعلي هدايت، خبرنگار آزاد شاغل در تبريز است كه شكايت وي بعد از دو مرحله بازداشت از سوي دختر وي در رسانه‌ها درج و به كميسيون واصل شد و رسيدگي به آن در كميسيون ادامه پيدا كرد.
وي ادامه داد : هدايت دو مرحله بازداشت شده كه در مرحله‌ي اول از بدرفتاري كه با وي شده به دادگاه شكايت كرده است و در تيرماه سال 1382 آزاد مي‌شود. بعد از آزادي نامه‌اي سرگشاده به رييس‌جمهور و مقالاتي در نشريات مي‌نويسد و در نهايت دوباره در زمستان 82 بازداشت و به يك سال و نيم حبس محكوم شد. مورد شكايت هم اعتراض به حكم و هم نسبت به نحوه‌ي برخوردهايي كه با وي شده، است. در اين مدت كميسيون مكاتبات و نامه‌نگاري‌هاي متعددي را انجام داد و پيرو آن جلسه‌ي امروز شكل گرفت كه چند تن از مسؤلان ذيربط در استان آذربايجان‌شرقي درباره‌ي اين پرونده دعوت شدند كه در اين جلسه بحث‌ها و رايزني‌ها درباره‌ي كم و كيف پرونده انجام شد و در نهايت مسوولان مربوطه توضيحاتي درباره‌ي پرونده ارايه دادند و قرار شد اقدامات كميسيون درباره‌ي پرونده ادامه پيدا كند و پي‌گيري‌هاي لازم انجام شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي درخصوص رسيدگي به پرونده‌ي شكايتي مربوط به اكبر گنجي و خانواده‌هاي ملي - مذهبي‌ها گفت: امروز موضوع پرونده‌ي انصافعلي هدايت در دستور كار بوده است. در عين حال از آنجائيكه گزارش‌هاي مربوط به اين دو پرونده نياز به راي‌گيري و تصويب در كميسيون دارد و كميسيون نيز در چند جلسه‌ي اخير حدنصاب لازم را براي راي‌گيري نداشت، نتوانسته اين موضوع را بررسي كند.
كديور تصريح كرد: احتمال داد كه ديگر فرصت قرائت اين دو گزارش در صحن علني مجلس وجود نداشته باشد.

Copyright: gooya.com 2016