يكشنبه 31 خرداد 1383

منبع خبر حراج دختران ايرانى بازداشت شد، روزنامه شرق

گروه اجتماعى: مدير كل مبارزه با مفاسد اجتماعى نيروى انتظامى از بازداشت م.ب. ى، فاش كننده حراج دختران ايرانى در فجيره، به اتهام تشويش اذهان عمومى خبر داد.

م.ب. ى خلبان ايرانى خطوط هواپيمايى امارت متحده عربى است كه پنجم خرداد ماه امسال در يك ميزگرد از قاچاق دختران ايرانى به شهر فجيره امارات متحده و حراج آنها در بين ثروتمندان عرب خبر داده بود. وى مدعى شده بود اسناد و مدارك قابل استنادى در اين زمينه در دست دارد. با وجود گذشت بيش از يك ماه از انتشار اين خبر به وسيله يكى از خبرگزارى هاى داخلى، اين موضوع همچنان خبر ساز است. چندى پيش وزارت اطلاعات با دستور مستقيم رئيس جمهورى مسئوليت تحقيق در مورد ادعاى مطرح شده را به عهده گرفت. وزير اطلاعات هفته گذشته نتايج تحقيقات اين وزارتخانه را اعلام كرد و با استناد به تحقيقات مأموران امنيتى ايران اين اخبار را كذب محض خواند.

سيد عظيم حسينى، مديركل مفاسد اجتماعى نيروى انتظامى نيز ديروز در جمع خبرنگاران اعلام كرد: «ما به عنوان پليس اعلام مى كنيم كه اين مسئله آن طور كه اعلام شده بود نيست.»

وى كه معتقد است با اشرافيت كامل روى مسئله مطالب را عنوان مى كند در ادامه گفت: «آقايى كه اين ادعا ها را مطرح كرده داراى سابقه در اين زمينه است.»

مدير كل نيروى انتظامى كه وى را فردى جنجال ساز توصيف كرد، اظهار داشت «براى وى اصلاً مهم نيست كه اين جنجال درست است يا نادرست و سابقه قبل از انقلاب و بعد از انقلاب اين مرد نيز مؤيد همين نكته است.» حسينى همچنين اعلام كرد «بر اثر تحقيقات ما مشخصى شد كه خود اين فرد در دايره فساد و فحشا باند هاى خارج از كشور بوده و به نوعى به آنها كمك مى كرده است.»

استناد مديركل مفاسد اجتماعى نيروى انتظامى به اقدامات جنجالى خلبان مزبور در مصاحبه وى با روزنامه آيندگان در سى ام خرداد ماه سال ۵۸ است كه در آن گفت وگو نيز موارد مشابه به آنچه در خرداد سال ۸۳ عنوان شد مطرح شده بود. سيد عظيم حسينى اما در مورد اين كه چرا با وجود سخنان وى مبنى بر ارتباط وى در با باند هاى فساد و فحشا نيروى انتظامى اين فرد را فقط به علت تشويش اذهان عمومى بازداشت كرده است پاسخى ارائه نكرد.

وى در پاسخ به سئوال خبرنگاران در مورد اين پرونده تنها به يك جمله اكتفا كرد كه «تا پرونده اى در حال بررسى است هيچ كس نمى آيد با اعلام جزئيات، پرونده را با مشكل مواجه كند.»

مدير كل مبارزه با مفاسد اجتماعى نيروى انتظامى همچنين در پاسخ به سئوال خبرنگار «شرق» كه پرسيد «همه مسئولان با استناد به غيرممكن بودن حراج علنى در فجيره اين اخبار را كذب اعلام مى كنند اما اسناد و مدارك غير قابل انكارى در زمينه رشد پديده قاچاق انسان در كشور وجود دارد» اعلام كرد: «در ايران با توجه به ساختار و امكانات وسيعى كه وجود دارد اين امكان نيز وجود دارد كه عده اى از اين امكانات سوءاستفاده كنند كه كرده اند و ما هم وظيفه مان برخورد با اين افراد است.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حسينى در پاسخ به دومين سئوال در مورد تعداد افراد دستگير شده در اين رابطه گفت: «در سال ۸۲ ۲۴، نفر از متخلفان در امر باند هاى قاچاق انسان دستگير شدند.» وى لحظاتى پيش از اين پاسخ از پملب شدن دو آژانس هواپيمايى به علت فعاليت در اين زمينه خبر داده بود. گفته هاى مديركل نيروى انتظامى در رابطه با دستگيرى ۲۴ نفر در سال ۸۲ در حالى عنوان مى شود كه سازمان عفو بين الملل در دو هفته گذشته نام ۸ تن از قاچاقچيان ايرانى مقيم آلمان را منتشر كرده بود و گزارشى ديگر از افزايش اين پديده در ايران خبر داده بود كه بر اين اساس دستگيرى رقم ۲۴ نفر با چالش مواجه مى شود.

عظيم حسينى همچنين در پاسخ به سئوال خبرنگارى ديگر در مورد اقدامات پليس براى حمايت از آسيب ديدگان خارج از كشور گفت: ارگان هاى ايران همواره وظيفه داشته و دارند كه به اتباع ايرانى خارج از كشور كمك كنند. وى آخرين جمله خود را در مورد پرونده حراج دختران ايرانى در فجيره به اين شكل بيان كرد: «حراجى تحت عنوان حراج دختران به وقوع نپيوسته است.» وى توضيح بيشترى در اين مورد ارائه نكرد. مديركل مبارزه با مفاسد اجتماعى نيروى انتظامى در بخش ديگرى از سخنان خود از برخورد با مناطق آلوده شهر هاى شمالى مانند مازندران خبر داد. همچنان كه اعلام كرد: در سال گذشته حدود ۲۰۰ نفر از زوار ايرانى به دليل قاچاق آنتن هاى ماهواره، سلاح و موارد ممنوعه بازداشت شده اند.

وى همچنين در مورد پرونده مشروبات تقلبى شيراز كه تعدادى كشته برجاى گذاشت گفت: دو نفر اصلى توزيع كننده اين مشروبات فرارى هستند كه هنوز محل فيزيكى آنها مشخص نشده است.

وى همچنين از آتش زدن خانه يكى از توزيع كنندگان به وسيله خانواده يكى از متوفيان مصرف مشروبات تقلبى خبر داد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9126

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'منبع خبر حراج دختران ايرانى بازداشت شد، روزنامه شرق' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016