يكشنبه 31 خرداد 1383

در نهمین انتخابات ریاست جمهوری ، چـــــه معجـزه ای اتفـاق خواهد افتاد؟! سین. ابراهیمی

ebrahimisin@yahoo.fr

اصلا شوخی بردار نیست ، خیلی هم جدی تر از آن است که من و شما فکر می کنیم. ماجرا از تدارک انتخابات مجلس هفتم شروع شد. اگر اشتباه نکنم ، برای اولین بار آقای جنتی رییس شورای نگهبان اعلام کرد،که دستوراتش را از خدا گرفته است.
وقتی مبارزات و اعتراضات برای مقابله با تدارک انتخابات نمایشی مجلس هفتم به اوج خود رسیده بود، آقای جنتی در نماز جمعه روز10 بهمن ،از رد صلاحیت های وسیع دفاع کرد و با صراحت گفت:

" خدا به ما دستور هایی داده و ما باید عمل کنیم ." اما نگفت خدا چگونه و کجا به ایشان دستور داده است. ولی چند روز بعد آقای ناطق نوری ناشی گری کرد و در حضور ائمه جمعه در باره تهیه لیست انتخابات مجلس هفتم دوباره به همین موضوع اشاره کرد و گفت:

" بنـــده به اعتبارآن که در بیت رهبری هستم و از آن چه در این مدت گذشت اطــــلاع دارم و می فهمم که رهبری کـجـــا را زد و چــــــه مدیــریتـی کـــرد ."

خد را شکر کسی متوجه "بند آب دادن " ایشان نشد و بنده هم چـــون زمانی که در فرانسه دانشجو بودم به جای گوش کردن به حرف پدر و " دکتر شدن" سریع ، پای برنامه های تلویزیونی خنده دار، از جمله آدمک های عروسکی کانال 4 می نشستم که فرانسوا میتران رییس جمهور وقت ، به شوخی "خـــدا " خطاب می شد ، این مساله را زیاد جدی نگرفتم.
بالاخره نمایندگان مجلس ششم نتوانستند در مقابل "دستور خدا" ی آقای جنتی کاری بکنند و نامزدها، همه جوره با راهنمایی آقای مشکینی ا لک شدند تا گندم های مبارک ، از آنان جدا شده وبرای صرف در مجلس هفتم آماده باشند، ولی بعضی ها ، ول کن ماجرا نشدند ؛ دوماه پس از برگزاری دوره اول انتخابات گذشته، آب ها داشت از آسیاب می افتاد و ماجرا ها به فراموشی سپرده می شد ، که نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس ششم طی نامه ای به شورای نگهبان نوشتند:

« مانمایندگان رد صـلاحیت شده ... بدین وسیله مصرانه خواستار انتشار مـدارک و ادلـه معتبر و قانونی رد صلاحیت خود هستیم. »

آقای جنتی در نماز جمعه یک هفته قبل از اکران شدن فیلم " مارمولک" ، توانست قشنگ جواب این رد صلاحیت شدگان را بدهد:
« سرو صداهایی راه افتاده که دلایل رد صلاحیت را اعلام عمومی کنید.»
بعد پرده از توطئه بزرگی برداشت:
"می خواهند با یک طنابی شورای نگهبان را در چاه بیندازند اما این شورا با این طناب ها به چاه نمی افتد."
این جا باید به ایشان حق داد ،اصلا به چاه انداختن در تاریخ مذموم است ،شما قصص انبیا را بخوانید ،مگر حضرت یوسف را چه کسانی جز برادرانش به چاه انداختند.
آقای کروبی که خودش را هم مورد خطاب تلقی کرده بود ،وارد میدان شد :
"آقای جنتی ، واقعیت این است که برای دلایل رصلاحیت ها حرف حسابی ندارید... شهامت داشته باشید ، بگویید سلیقه ای ، خطی و سیاسی برخورد کرده اید.»
رییس مجلس ادامه داد:
"آقای جنتی اگر به ما جــواب نمی دهید حد اقـــل به رهبــری جواب دهید .»
وقتی یک خطی هم به مجلس هفتم داد که :
" قانونی با توافق شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کنید تا چارچوبی برای انتخابات باشد و این گونه نمی شود سلیقه ای عملی کرد."
من باخود گفتم،چون آقای کروبی عادت دارد هر گاه یک نوک سوزن را به مععم های مخالف خود نشان می دهد ، یک جوالدوز محکم به شکـم مکــلا های اصلاح طلب فرو می کنــد. حتما الان یقه نامزد های رد شده مظلوم را خواهد گرفت ولی وقتی باز آقای جنتی را رها نکرد کــــه :

"اگر صحف آسمانی برشما نـــازل شــــــده که هیچ قید و شرطی برشما نیست ،بگوییــد تا ما بدانیــم. "
متوجه شدم که آش خیلی شور بوده است.
آقای جنتی در نماز جمعه 4 اردیبهشت ، مستقیما به ایشان جواب نداد ولی سربسته گفت :
" معنا ندارد نهــادی (شورای نگهبان) که مسئولیتی دارد و برطبق آن عملی انجام داده و رای نهـــایی اعلام کرده است ،با مــــردم ، و آدمهـــــــا و افــــــــــراد طـــــــــرف شود."

از این به بعد بود که فهمیدم ،این مسایل ، این دعوا و مرافعه ها یک مساله روحانی و آسمانی است ، وما آدمها و افراد زمینی از آن سر در نمیاوریم .
اگر حرف مرا قبول ندارید ، یک بار دیگر فرمایشات آیت الله مشکینی رییس مجلس خبرگان در نماز جمعه 22 خرداد را بخوانید:

"باز گشایی مجلس هفتم را به خود مجلسیان که مورد اعتماد میلیون ها مسلمان پایبند به دین و قانون قرار گرفته اند و رهبر معظم انقلاب تبریک می گویم و تشکر ویژه از حضرت بقیته الله (عج) دارم که وقتی هفت ماه پـیش در شــب قـــــدر فرشتـــــگان الهـــــی لیسـت اســامی نمــاینــدگـــان مجلس هفتم و نام و آدرس آنها را به حضرت دادند ،حضرت هــم همـــه آنهـــــــا را امضا کردند."
این گزارش را هم که فردای همان روز منتشر شده است بخوانیم :
" رئيس دفتر مقام معظم رهبری شنبه شب در جمع شهروندان ایلامی گفت ، مقام معظم رهبری امروز بیش از هر زمان دیگری در بین مردم کشور و جهان محبوبیت دارد. حجت الاسلام محمدی گلپایگانی که در مسجد جامع شهر ایلام سخن می گفت ،افزود در چهار گوشه حهان مقام معظم رهبری سربازان جان بر کفی دارد که گوش به فرمان ایشان هستند و حتا برخی لز طرفداران ایشان در آمریکا بسر می برند." اقاي گلپايگاني همچنين گفته است " شناسائي نقشه و توطئه دشمنان اسلام از ويزه گيهاي مقام معظم رهبري است که ... الهام الهي نيز در اين امر دخيل مي باشد."
و در پایان دریک مقاله به ظاهر انتقادی رسالت 27 خرداد را از "ذوب در ولایت " دقیق شویم که می گوید :
" اگر مرحوم امام راحل سعي وافر مي كرد كه حيطه ولايت فقيه را از حيث اختيارات حكومتي، مشابه و در همان اندازه ولايت معصومين عليهم السلام نشان دهد وآن را با مباني ديني اثبات نمايند، گروهي پا را فراتر نهاده و شخصيت حقيقي ولي فقيه غيرمعصوم را العياذ بالله در جاي مقام ولايت ائمه طاهرين عليهم السلام نشانده اند... ( از این به بعد دقیقـــا توجــــه کنید !) البته اگر يك فرد از آحاد جامعه قصد داشته باشد تا در مراحل سير و سلوك عرفاني خود، در شخصيت مراد و پير طريقت خود ذوب شود تا به واسطه او در مقام ربوبيت ذوب گردد، بحث جداگانه اي است"
حالا باید به من اجازه بدهید که بنویسم ، اگر به وعظ و خطابه هایی که برای توجیه مشکلات حکومت از سوی روحانیون بزرگی که در پیرامون رهبری هستند دقت کنیم ، متوجه می شویم که تـثـلیــثی آسمانی ـ زمینی در حال شکل گیری است، که آیت الله العظمی ســید عــــلی خامنه ای رهبر عظیم الشان جمهوری اسلامی ایران که امروز بیش از هرزمان در بین مردم ایــــران وجهـــــان محبوبیت دارد "نقطه " مرکزی "بیان " آن است !
از این بنده خداوند فردا خرده نگیرید اگــر بگویم ، از قضـــــا در تاریخ ایــــران " سـید عـــلی " دیگری هم در زمان محمد شاه قاجار ابتدا ادعا کرد" باب المــــهدی" است، و سپس نظرش را عوض کــرد و گفت خود "مهـــدی الموعود" است ؛ که خود هواداران وی صد ها، صد ها بی رحمانه توسط قاجار و حکومت وقت به قتل رسیده اند.
این توجیه وتفسیر آسمانی در بحث و خطابه های نماز جمعه ها ، به شکل کامل و پخته فعلی برای نشان دادن رسالت رهبری که از انتخابات مجلس هفتم آغاز شده است ، با آغاز شدن تدارک برای انتخابات ریاست جمهوری در حال تکامل و پوشیدن جامه تقد س به رهبـــر است.
با توجه بر این که در این انتخابات سه راه در مقابل رهبـــر وجود دارد ، نخست اصرار بر انتصاب احمدی نژاد شهردار فعلی تهـــران به عنوان رییس جمهور، که نیاز به آفرینش معجزه ای برای تثبیت آن است ، دوم ، خواستن از یار غار خود برای باز آمدن به میدان انتخابات برای مفابله با جنبش اصلاح طلبی و رها کردن بخش مهمتری از قدرت به وی می باشد و سر انجام تن دادن به "دوم خردادی " رادیکال تر از قبلی است.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شواهد امر نشان می دهد، رهبر راه اول را انتخاب کرده است و این بار همــه قدرت را می خواهد. اگرقطب نمای رهبر جمهوری اسلامی، تا آغاز دوره دوم ریاست جمهوری محمد خاتمی ، مرکز ثقل منافع و میانگین نظرات تمام محافظه کاران بود؛ اینک رهبر ، خود را قادر می بیند با دور زدن احزاب و شخصیت های عمده راست ، که تاحدودی به تحــزب - مهار شده – اعتقاد دارند و عمری نیز در آن سپری کرده اند، تشکلی را سامان دهد که مرکز توجه و گردآمدن نیرو های فعال راست گردد، و به اهرم حزبی تکنوکراتهای ذوب شده در ولایت تبدیل شود.
برای حذف همه مخالفان و دوستان سهم خواه ، مناجات های آیت الله مشکینی و دیگران برای تثبیت نامزد مورد علاقه رهبر و تحمیل آن به مردم کفایت نخواهد کرد و به ـ شهود ـ و آن هم به ـ"ظهـــور" ـ نیاز دارد و این جاست که روایات و خوابنمـــا شدن ها ، به صدا و سیمای تیمسار ضرغامی سراریز خواهند شد ؛ معجزه مهمی که از روایات آیت الله مشکینی بر می آید اتفاق خواهد افتاد. شکل و نحوه آن را احتمالا ایشان بیان خواهد کرد.
اگر برخی فکر می کنند ، که چون این مساله در طرح آمریکا یی " خاورمیانه بزرگ و شمال آفریقا " "مکتوب " نیست اتفاق نخواهد افتاد، نگران نباشند ، بی شک اسـتاد پیـــر استعمار که روابط صمیمانه ای با این بخش از حکومت دارد و تجربه فراوانی نیز در پیدایش فرقه های جدید مذهبی در خاورمیانه بر ای ناکــام کردن جنبش های اصلاح طلبی داراست ، این تحولات را هم به دقت زیر نظر دارد. اگــــر پرنس چارلز برای تایید ( confirmation) مجلس هفتم قدم رنجه فرمودند ، احتمالا این بار خود علیا حضرت ملکه الیزابت رنج سفر را می کشند ، تا به عنوان ملکه و رهبر مذهبی* انگلستان ، به پیدایش معجزه در انتخابات ریاست جمهوری نهم ، تبرک(benediction) خود را اعطـــاء نمایند.
______________________________________________________________
*در سال 1530 پس از کشف ازدواج مخفیانه هانری سوم پادشاه انگلستان توسط پاپ کلمانت سوم ، مرتد اعلام شد. هانری هم خود را شاه ـ پاپ اعلام و رابطه کلیساهای انگلستان را با رم قطع کرد.اکنون انگلستان از معدود کشور های اروپایی است که پادشاه یا ملکه رهبر مذهبی کشور هم است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9165

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'در نهمین انتخابات ریاست جمهوری ، چـــــه معجـزه ای اتفـاق خواهد افتاد؟! سین. ابراهیمی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016