دوشنبه 1 تير 1383

پيروز مجتهد‌زاده: تجاوز به آب و خاك يك ملت نبايد با سهل‌انگاري پاسخ داده شود، خبرگزاري فارس

رييس مركز يوروسويك لندن گفت: تسامح و تساهل در خصوص حالت تهاجمي شوراي همكاري خليج فارس به معناي مسامحه و سهل انگاري است و تجاوز به آب و خاك يك ملت نبايد با سهل‌انگاري پاسخ داده شود.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي حزب جوانان ايران اسلامي، پيروز مجتهد‌زاده كه متن سخنان خود را به نشست حزب جوانان ايران اسلامي ارائه داده بود با اشاره به تفاوت مسايل سياسي با مسايل سرزميني تاكيد كرد: در روابط سياسي شايد اغماض و تسامح جايي داشته باشد اما در مسايل سرزميني به هيچ عنوان نمي‌توان كوتاهي كرد. امري كه دولت ما ظاهرا از آن بي اطلاع است.
وي با انتقاد از تعلل دستگاه سياست خارجي در قبال ادعاها و تحركات جديد امارات و شوراي همكاري خليج فارس در قبال جزاير سه گانه ايران گفت: عدم اعلام حمله عمان به لنج ايراني در ارديبهشت ماه و عدم واكنش در برابر اشغالگر ناميده شدن كشورمان به هيچ وجه قابل قبول نيست و لزوم واكنش در برابر وقاحت و گستاخي شوراي همكاري خليج فارس ضروري است.
رئيس موسسه يوروسويك لندن ادامه داد: اين گستاخي‌هاي جديد نمي‌تواند به صورت تصادفي اتفاق بيفتد. همزماني بيانيه اتحاديه اروپا و شوراي همكاري خليج فارس در مورد جزاير سه گانه و فزوني گرفتن حملات آمريكا در ارتباط با ايران كار را به جايي رساند كه گروه «جي 8» وادار شد قبل از جلسه شوراي حكام، فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران را محكوم كند، كه اين مي‌تواند مقدمات شدت عمل در برابر ايران در آينده باشد.
وي در خصوص راه ‌حل‌هاي مورد نظر خود در برابر اين تحركات گفت: اولا بايد ابعاد حقوقي اين مسايل روشن شود، ثانيا نيروهاي مسلح ايران بايد در اطراف جزاير به حالت آماده‌باش درآيند و كوچكترين تحركات را زير نظر بگيرند و به اعضاي شوراي همكاري خليج فارس نيز بايد يادآوري شود كه جنگ 8 ساله عراق عليه ايران چه نتايجي داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مجتهد‌زاده در پايان، با بيان اينكه در خصوص اقدام غيرقانوني اتحاديه اروپا در باره صدور اعلاميه حمايت از ادعاهاي امارات، نامه‌اي به خاوير سولانا نوشته است گفت: بايد در عرصه ديپلماتيك بسيار فعال باشيم و با فعاليت هاي گيرا و اثرگذار جهان را مخاطب قرار دهيم.
به علت سفر پيروز مجتهد‌زاده به لندن، كه قرار بود در محل دفتر حزب جوانان به ايراد سخن بپردازد؛ وي متن سخنراني خود را به دفتر حزب جوانان ايران اسلامي ارسال كرد كه توسط رئيس دفتر مطالعات حزب قرائت شد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9185

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيروز مجتهد‌زاده: تجاوز به آب و خاك يك ملت نبايد با سهل‌انگاري پاسخ داده شود، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016