سه شنبه 2 تير 1383

NGO ي قاتل سازي! دنا رباطي، شهروند

از اين ستون تا تو

donna@Shahrvand.com
drobati@yahoo.com

سلام
گفته ميشود در ملاقاتي كه هاشمي رفسنجاني با يكي از روزنامه نگاران اصلاح طلب داشته در بخشي از صحبت هايشان اشاره اي هم به تعداد مساجد تهران و قدرت آمادگي آنها براي بسيج «كفن پوشان» داشته.
اين كه مقصود رفسنجاني از اين گفته چه بوده، براي من دقيقا مشخص نيست. آيا ميخواسته بگويد كه چقدر حضور او در كنترل و آرام نگه داشتن اين نيروهاي بالقوه موثر است؟ آيا ميخواسته به طرف صحبت بگويد كه هي فلاني بهتر است مواظب رفتارت باشي وگرنه...
به هر حال مقصود هرچه ميتوانسته باشد، نافي به مشام رسيدن بوي فاجعه نميشود. درست شبيه به بشكه هاي باروتي ست كه فرمان انفجار آنها در دست رهبران جمهوري اسلامي است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

و اما ميزان ترس و وحشت و ناامني كه اين گونه اظهارات در جامعه بومي و جهاني ايجاد ميكند، كمتر از اتفاق افتادن آن نيست. تمام راه هايي كه انسان براي در مسالمت زيستن به آن دست يافته ميبندد، مگر تطميع شدن به صاحب قدرت.
در چنين شرايطي من نميدانم انسان تا كجا مجبور به سقوط ميشود، آيا نمونه جاندار ديگري هم، در اين كره ميتوان يافت كه با همنوع خود چنين رفتاري كند؟
ـــــ
فرهنگ قاتل سازي
در خبرها ميخواندم كه در ايران حدود دو هزار نفر براي عمليات انتحاري ثبت نام كرده اند. تا شعار «تمام سرزمين ها كربلا» و «تمام روزها عاشوراست» را خونياري كنند. در ميان آنها بچه هفت ساله هم هست، البته با اجازه پدر و مادرش.
يكي از مسئولان اين نهاد خون اظهار داشته كه در حال حاضر فاز عمليات در دستور كار آنها نيست و الان بيشتر متمركز روي كار«تئوريك» هستند.
آري مشغول كار تئوريك هستند تا به كساني كه تئوري نميدانند ثابت كنند كه مرگ برتر از زندگي ست و اين تئوريسين ها حتي از كشتن شهروندان در كلام هم ابايي ندارند و اينجا دقيقا جايي ست كه قاتل شدن به واسطه كميت و كارهاي «تئوريك» تبديل به نرم و هنجار ميشود تا آنجا كه هر كس قاتل تر باشد مقرب تر و باتقواتر است!
همان مسئول در بخشي ديگر ميگويد، آنها با خلبانهاي انتحاري ژاپني در جنگ جهاني مرزبندي دارند و معتقد است كه عمليات انتحاري فقط نوع اسلامي آن مورد قبول است و اين يعني بيچاره خلبانهاي ژاپني كه در ميادين جنگ با كشتن خود به هدف از بين بردن پايگاه هاي نظامي دشمن پر بيراه رفته اند و بايد غيرنظاميان را هدف قرار ميدادند.
در اين گردهمايي گويا تعدادي از فرماندهان سپاه پاسداران هم به طور غيررسمي شركت ميكنند. يكي از اين فرماندهان در رابطه با اين نهاد گفته بود كه اين نهاد دولتي نيست و يك NGO است!

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9245

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'NGO ي قاتل سازي! دنا رباطي، شهروند' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016