پنجشنبه 4 تير 1383

دلال اسلحه و فروشنده محصولات نظامي آمريكايي به ايران دستگير شد، رويداد

يك پاكستاني- آمريكايي به دليل تجارت غيرقانوني اسلحه با ايران دستگير شد.
به گزارش خبرنگار بين‌الملل «رويداد» روزنامه هيوستون كردونيكل روز چهارشنبه سوم تيرماه اعلام كرد كه يك فروشنده و دلال مقامات هواپيما و كالاهاي نظامي به دليل فروش و معامله غيرقانوني و بدون مجوز دستگير شده است.
حميدـ م.، 71 ساله كه در حال حاضر در مالزي زندگي مي‌كند روز گذشته پس بازگشت از مالزي به آمريكا در فرودگاه نيوجرسي دستگير شد. دادستان ايالت نيوجرسي اعلام كرد كه اتهام حميد.م فروش قطعات اف-14 به ايران است.

اسكات كريستي، دادستان عالي نيوجرسي، 20 فقره جرم را عليه وي اعلام كرد است. از جمله فروش تيربار كشتي از محصولات نظامي به ايرن در تاريخ ششم اكتبر سال 1999.

اين دلال اسلحه قطعات را از فرودگاه نيوجرسي و با استفاده از خطوط هوايي كانتيننتال ايرلاينز به فرانكفورت در آلمان مي‌فرستاده تا ازآن جا بار كشتي شود.

يكصد بارقطعات هواپيما كه همگي نيازمند پروانه صادرات بوده، به صورت غيرقانوني قاچاق شده است.

حميد.م. براي تجارت به مالزي رفته و در آنجا به اين كار مشغول شده است. اين شهروند آمريكا، اصليت پاكستاني دارد. يك شركت فرانسوي قطعات اف-14 را به وي فروخته و رديابي‌ها نشان مي‌دهد كه قطعات به الجزاير، ايران، موريتاني، مراكش و تونس رفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هواپيماهاي اف-14 در زمان حكومت شاه در ايران از سوي آمريكا به ايران فروخته شد.

حميدـ م. قرار است امروز در دادگاه حاضر شود و در صورت محكوميت به 10 سال حبس و پرداخت يك ميليون دلار جزاي نقدي محكوم خواهد شد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9303

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'دلال اسلحه و فروشنده محصولات نظامي آمريكايي به ايران دستگير شد، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016