چهارشنبه 14 مرداد 1383

بوش: دوستان ما دارند به ايران فشار مي‌‏آورند ؛ رايس: ايران خطرناک است؛ جهان بايد با آن برخورد کند، ايلنا

رئيس‌‏جمهور آمريکا ايران را تهديد کرد که اگر از برنامه هاي هسته‌‏اي خود دست نکشد با فشارهاي بين‌‏المللي روبرو شده و انزوا کشيده خواهد شد.
به گزارش سرويس ديپلماتيک ايلنا، جورج بوش، ادعا کرد: آمريکا و سه کشور بزرگ اتحاديه اروپا از ايران انتظار افشا و آشکارسازي برنامه‌‏هاي تسليحات هسته‌‏اي را دارند(!)
وي در مصاحبه با خبرنگاران در کاخ‌‏سفيد گفت: ما با دوستان خود فشار را بر جمهوري اسلامي ايران ادامه خواهيم داد تا آنها به تقاضاي جهانيان گوش فرا دهند(!)
کوندوليزا رايس مشاور امنيت ملي کاخ سفيد نيز ادامه داد: ايران بايد به انزوا کشيده شود و با اين کشور رابطه‌‏اي برقرار نشود(!)
خبرگزاري فرانسه به نقل از کوندا ليزا رايس گزارش داد: دولت بوش همراه با اروپا و ساير اعضاي آژانس بين المللي انرژي اتمي بر روي قطعنامه تندي که خواهان همکاري ايران است، کار مي‌‏کنند.
رايس در مصاحبه با فاکس‌‏نيوز گفت: با ايران مقابله خواهد شد.
وي با بيان اينکه اين قطعنامه براي اعمال ملاحظات، در ماه سپتامبر آماده مي‌‏شود، ادعا کرد: اگر ايران از همکاري خودداري کند به انزوا کشيده مي‌‏شود.
مشاور امنيت ملي آمريکا در پاسخ به اين سؤال که آيا دولت فرانسه با طرح افزايش فشار بر ايران با آمريکا همراهي خواهد کرد يا نه، افزود: مواضع انگليس، فرانسه و آلمان در قبال ايران بسيار واضح است؛ آنها اعلام کرده‌‏اند که فعاليت‌‏هايي که ايران در حال حاضر مشغول به انجام آن است غيرقابل‌‏پذيرش است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: ما هم بايد با آلمان و فرانسه و انگليس همکاري کنيم تا مطمئن شويم که آنها به اين روند ادامه مي‌‏دهند يا نه.
رايس ادامه داد: موضع ما هميشه اين بوده است که ايران، مسأله‌‏اي خطرناک است و جامعه جهاني بايد با اين کشور، سرسختانه و جدي برخورد کند(!)

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10656

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوش: دوستان ما دارند به ايران فشار مي‌‏آورند ؛ رايس: ايران خطرناک است؛ جهان بايد با آن برخورد کند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016