شنبه 14 شهريور 1383

سه شركت آمريكايي، از سوي سازمان حسابرسي كل نيويورك، به سرمايه گذاري غير قانوني در ايران متهم شدند، خبرگزاري فارس

حسابرس كل نيويورك سه شركت آمريكايي را به سرمايه گذاري غير قانوني در ايران متهم كرد و خواستار ارايه گزارشي از فعاليت اين شركتها در ايران شد.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي نيويورك بيزينس نيوز، «ويليام تامسون» كه مديريت صندوقهاي بازنشستگي نيويورك را نيز بر عهده دارد، از سه شركت «آ.او.ان»، «فاستر ويلر» و «كوپر كامرون» خواست تا گزارشي از فعاليت خود را براي آگاهي سهامداران خود از ريسك فعاليت اقتصادي در ايران ارايه كنند.
بنابراين گزارش، وي با اعلام اين كه شركت «آ.او.ان» سهامداران خود را از ريسك فعاليت اقتصادي در ايران آگاه نكرده است، شركت نفتي «كوپر كامرون» در ايالت هاستون را متهم كرد به اين كه 50 درصد مالكيت يك شركت ايراني را در اختيار دارد.
وي افزود: شركتهاي «فاستر ويلر» و «كوپر كامرون» در چند پروژه در ايران سرمايه گذاري كرده اند.
اين در حالي است كه سخنگوي شركت «آ.او.ان» اين اظهارات را رد كرد و گفت: فعاليت ما در ايران كاملا" با قوانين داخلي آمريكا سازگار است و ما هيچ قانوني را نقض نكرده ايم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مقامهاي دو شركت ديگر در خصوص اين اظهارات از سوي حسابرس كل نيويورك هنوز هيچ اظهار نظري نكرده‌اند.
بنابراين گزارش، سازمان حسابرسي كل نيويورك پيشتر بازجويي هاي مشابهي را از شركتهاي هاليبرتون، جنرال الكتريك و كونوكو فيليپس به خاطر فعاليت در ايران آغاز كرده بود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11619

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سه شركت آمريكايي، از سوي سازمان حسابرسي كل نيويورك، به سرمايه گذاري غير قانوني در ايران متهم شدند، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016