دوشنبه 15 تير 1383

رجبعلي مزروعي: تفكيك بين ادامه‌ي راه اصلاحات در تمامي عرصه‌ها و يا تداوم آن صرفا در عرصه‌ي اجتماعي ممكن نيست، ايسنا

عضو شوراي مركزي جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، معتقد است كه در نهايت هدف از فعاليت‌هاي اجتماعي، حضور در نهادهاي مدني اعم از NGO‌ها و احزاب كسب قدرت و حضور در عرصه‌هاي حكومتي است.

رجبعلي مزروعي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دو نگاه موجود براي پيشبرد اصلاحات در جامعه - مبني بر ادامه‌ي اين راه در تمامي عرصه‌ها (حتي در عرصه‌ي سياست) و يا تداوم اصلاحات صرفا در عرصه‌ي اجتماعي - را غير قابل تفكيك و نوعي سياست‌ورزي دانست.

وي افزود: بسته به شرايط اجتماعي - سياسي كشور دامنه‌ي فعاليت در هر يك از اين دو عرصه متفاوت خواهد بود. به عبارت ديگر چنانچه حزبي در انتخاباتي موفق به جلب آراي عمومي نشود، با فعاليت بيشتري در عرصه‌ي اجتماعي، مي‌كوشد تا در انتخابات بعدي، اقبال مردمي را متوجه خود كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به اعتقاد وي؛ پيش‌بيني‌هاي زودهنگام و بدبينانه درباره‌ي شرايط آينده‌ي فضاي سياسي ناشي از ديدگاه خشك و بسته است. از اين رو اهالي سياست نبايد بر اساس اين‌گونه پيش‌بيني‌هاي بدون مبنا دست از فعاليت سياسي بكشند و در هر شرايطي بايد به دنبال بهره‌برداري مناسب از فرصت‌ها باشند.

مزروعي با بيان اين كه، احزاب و گروه‌هاي سياسي بسته به شرايط روز است كه درباره‌ي شركت يا عدم شركت در انتخاباتي تصميم مي‌گيرند، ادامه داد: احزابي كه از هم‌اكنون اعلام مي‌كنند كه در هر شرايطي در انتخابات آينده شركت مي‌كنند، بر چه مبنايي تصميمي گرفته‌اند، اين چندان منطقي به نظر نمي‌رسد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9720

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رجبعلي مزروعي: تفكيك بين ادامه‌ي راه اصلاحات در تمامي عرصه‌ها و يا تداوم آن صرفا در عرصه‌ي اجتماعي ممكن نيست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016