چهارشنبه 17 تير 1383

حبيبي:حوادثي مانند ‌١٨ تير، دانشگاه خرم‌آباد و خوابگاه طرشت به هيچ وجه مورد قبول نظام نبوده و نيست، سايت امروز

رييس دانشگاه علامه طباطبايي گفت: جامعه‌ي دانشگاهي بايد با حفظ هوشياري مانع از تحميل تاثيرات تحركات افراط‌گرايان به اين قشر شود.

دكتر نجفقلي حبيبي با يادآوري نقش و جايگاه دانشگاه در پيشرفت علمي كشور وضعيت اين بخش را عاملي تعيين‌كننده در حركت به سمت توسعه و آباداني برشمرد و تصريح كرد: البته همان‌طور كه دانشگاه ملي و مستقل مي‌تواند متضمن پيشرفت كشور باشد، دانشگاه وابسته خطرناك است.

وي افزود: خوشبختانه در حال حاضر نمي‌توان هيچ‌كدام از دانشگاههاي موجود را وابسته برشمرد؛ زيرا در طول 25 سالي كه از عمل انقلاب گذشته تمامي دانشگاههاي كشور در خدمت جامعه و انقلاب بوده‌اند.

وي در ادامه‌ي اظهاراتش با بيان اين‌كه در حال حاضر درباره‌ي نوع برخوردهاي انجام شده با جامعه‌ي دانشگاهي دوگانگي‌هايي مشاهده مي‌شود، افزود: در شرايط فعلي از يك سمت مجموعه‌ي نظام بر كليت مساله حفظ حريم دانشگاه و دانشجو تاكيد دارد و در تمام تصميم‌گيري‌هاي خود نيز اين مساله را لحاظ مي‌كند اما به همراه آن برخوردهايي با اين قشر مي‌شود كه گرچه عاملان آن نماينده تماميت نظام نيستند اما طوري برخورد مي‌كنند كه گويا اين حركت‌ها از جانب نظام شكل گرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با يادآوري آن‌چه در 18 تير 78، دانشگاه خرم‌آباد و خوابگاه طرشت اتفاق افتاد تصريح كرد: اين حوادث به هيچ وجه مورد قبول نظام نبوده و نيست. لذا دانشجو بايد در مواجهه با آنها نسبت به اين مساله هوشيار باشد.

حبيبي بار ديگر با پيچيده عنوان كردن مساله برخورد با دانشجويان به قدرت تاثيرگذاري جريان‌هاي فكري بر اين شرايط اشاره كرد و گفت: در صورتي كه بپذيريم برخي جريان‌هاي فكري با استفاده از قدرت تاثيرگذاريشان اين نوع برخورد با جامعه‌ي دانشگاهي را تجويز مي‌كند بايد عنوان كنيم جريان‌هاي فكري ما به شدت خطا مي‌كند؛ زيرا در برخي مواقع رويكرد حاصل از برخوردهاي آن به حساب كل نظام گذاشته مي‌شود.

رييس دانشگاه علامه طباطبايي در ادامه با تاكيد بر لزوم استفاده‌ي حاكميت از تمامي ظرفيت‌هايش در جهت جلوگيري از اين افراط‌گري‌ها، لزوم بيداري جامعه‌ي دانشگاهي در جلوگيري از شكل‌گيري اين حركت‌ها و واكنش نادرست انجام دادن در برابر آنها را مورد تاكيد قرار داد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9799

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حبيبي:حوادثي مانند ‌١٨ تير، دانشگاه خرم‌آباد و خوابگاه طرشت به هيچ وجه مورد قبول نظام نبوده و نيست، سايت امروز' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016