سه شنبه 23 تير 1383

ابطحي: راي اعتماد به وزير رفاه را تعامل دولت و مجلس مي‌دانيم، خبرگزاري فارس

معاون حقوقي و پارلماني رييس جمهوري گفت: عدم استيضاح وزير راه و راي اعتماد به وزير رفاه را تعامل دولت و مجلس مي‌دانيم.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس، محمد علي ابطحي پس از حضور در مجلس در جمع خبرنگاران پارلماني با بيان اينکه اگر مجلس به شريف‌زادگان وزير پيشنهادي دولت براي تصدي وزارت رفاه و تامين اجتماعي راي اعتماد بدهد نشانه تعامل خوب بين دولت و مجلس خواهد بود گفت: با توجه به فرصت اندکي که براي دولت باقي مانده طبيعي است که بيشترين بار حوزه وزارت رفاه بر دوش رئيس سازمان تامين اجتماعي است.
معاون حقوقي و پارلماني رييس جمهوري افزود: اگر مجلس در زمان کوتاه باقي مانده، بخواهد با دولت تعامل خوبي داشته باشد بايد در دادن راي اعتماد به وزير پيشنهادي دولت اقدام کند تا در اين فرصت کوتاه در کمک به محرومان اقدام شود اميدواريم که مجلس با توجه به درک از اين واقعيت به شريف‌زادگان راي اعتماد دهد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه هر گونه تغيير در کميته امداد امام خميني بايد با دستور رهبري صورت گيرد، گفت: ‌تاسيس اين وزارتخانه قانوني است و سير قانوني خود را طي کرده و به تاييد شوراي نگهبان رسيده است. شوراي نگهبان درباره اين مسايل حساسيت دارد و اين قانون اکنون به دولت ابلاغ شده و بايد اجرا شود.
ابطحي افزود: اگر مشکلاتي در خصوص اذن رهبري و يا مشکلات حقوقي وجود داشت شوراي نگهبان اين لايحه را تاييد نمي‌کرد.
معاون حقوقي و پارلماني رييس‌جمهوري با تاکيد بر تعامل دولت و مجلس يادآور شد: اين تعامل براي پيشرفت کشور مفيد است، اگر تعاملي بين آنها نباشد بر مردم تاثير منفي خواهد داشت.
وي خاطر نشان ساخت: دولت و مجلس قصد همکاري و تعامل دارند و ما نيز از قدم‌هاي مجلس در تعامل استقبال مي‌کنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ابطحي راي اعتماد مجلس به وزير پيشنهادي دولت براي وزارت رفاه و تامين اجتماعي و عدم استيضاح خرم وزير راه و ترابري را از گام‌هاي مجلس براي تعامل با دولت دانست و تصريح کرد: ما از اينکه امور به سمتي پيش برودکه بتوانيم خدماتي در جامعه انجام دهيم استقبال مي‌کنم. معاون حقوقي و پارلماني رييس‌جمهوري با بيان اينکه ما نمي‌توانيم کسي يا چيزي را به مجلس تحميل کنيم اظهار داشت: مجلس در راي دادن يا ندادن به وزير پيشنهادي دولت مختار است اين حق مجلس است اما با اين حال ما خواست خود را از مجلس اعلام مي‌کنيم.
وي افزود: دولت علاقه‌مند است تا وزير رفاه و تامين اجتماعي راي بياورد و راي آوردن وزير را نوعي تعامل مجلس با دولت مي‌دانيم.
ابطحي با بيان اينکه دولت تصميم نمايندگان مجلس را مي‌پذيرد افزود: با توجه به بررسي دولت در معرفي وزير رفاه و تامين اجتماعي تصور اين است که هر چه سريعتر وزير رفاه به کار خود مشغول شود تا در آينده شاهد خدماتي به مردم باشيم.
معاون حقوقي و پارلماني رييس جمهوري، در خصوص پس گرفته شدن استيضاح وزير راه با بيان اينکه رسما چيزي به ما اعلام نشده، گفت: اما اخباري از گفت‌وگوهايي در داخل مجلس به ما رسيده است.
وي استيضاح را آخرين مرحله دانست و تصريح کرد: مراحل قبل از استيضاح بايد طي شود يعني قبل از آن مرحله سوال، طرح در کميسيون‌ها و بحث و بررسي مطرح است اميدواريم که آقاي خرم در اين مراحل بتواند نظر نمايندگان استيضاح کننده را تامين کند.
ابطحي در خصوص جلسه مشترک نمايندگان مجلس با دولت گفت: هنوز زمان مشخصي براي اين جلسه تعيين نشده، هيات رييسه مجلس پيگيري اين قضيه است و ما نيز اين مساله را دنبال مي‌کنيم.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/9985

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ابطحي: راي اعتماد به وزير رفاه را تعامل دولت و مجلس مي‌دانيم، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016