دوشنبه 29 تير 1383

آيت‌الله منتظري: آزار و اذيت زنان عقده‌گشايي است، نه امر به معروف، رويداد

پاسخ آيت‌الله منتظري به يك استفتا در مورد برخوردهاي اخير با آزادي‌هاي اجتماعي
آيت‌الله «حسينعلي منتظري» در پاسخ به استفتايي از شدت پيدا كردن آزار و اذيت زنان به بهانه عدم رعايت حجاب انتقاد كرد. ايشان اين مطلب را در پاسخ به سؤال يك روزنامه‌نگار ساكن مشهد اعلام داشت. به گزارش خبرنگار «رويداد»، در سؤال اين روزنامه‌نگار آمده است:«همان طور كه حتماً در جريان قرار گرفته‌ايد مدتي است كه درشهرهاي مختلف ايران به اسم برخورد با بدحجابي و امر به معروف جوانان را در خيابان به بهانه حجاب غيراسلامي دستگير و بازداشت‌ مي‌كنند و حكم جريمه و شلاق در مورد اين افراد اجرا مي‌شود و حتي در برخي مواقع با برخوردهاي زشتي پاي دختراني كه شلوار كوتاه دارند را در كيسه مملو ازسوسك كرده‌اند. حضرت عالي كه از مراجع بزرگ شيعه هستيد آيا برخوردهاي فوق را به بهانه اصلاح جامعه از نظر دين اسلام صحيح مي‌دانيد؟ و آيا به اعتقاد شما چنين برخوردها نتيجه بخش خواهد بود؟»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آيت‌الله منتظري در پاسخ اعلام داشته است: «امر به معروف و نهي از منكر با تحقق شرايط واجب است. ولي اين قبيل كارها ايذاء و عقده‌گشايي است نه امر به معروف و صددرصد نتيجه معكوس دارد.»

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10161

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آيت‌الله منتظري: آزار و اذيت زنان عقده‌گشايي است، نه امر به معروف، رويداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016