جمعه 2 مرداد 1383

شيرين عبادی:آقای زرافشان، روز دوشنبه در زندان به من گفت همراه گروه ديگری از زندانيان سياسی در اعتصاب غذا به سر می برد، بامداد

شيرين عبادی، وکيل ايرانی و برنده جايزه صلح نوبل گفته است که گروهی از زندانيان سياسی در ايران در اعتراض به فشاری که به گفته آنها از سوی مقام ها بر خانواده هايشان اعمال شده است دست به اعتصاب غذا زده اند.
خانم عبادی گفت اين گروه از زندانيان که در اوين نگاهداری می شوند، اعتصاب غذای خود را بيش از دو هفته قبل آغاز کرده اند.

ناصر زرافشان، وکيل پرونده قتل های زنجيره ای سال 1998، احمد باطبی، پيمان پيران و برخی ديگر از دانشجويان زندانی از جمله کسانی هستند که دست به اعتصاب غذا زده اند.

دو نفر از زندانيان می گويند نيروهای امنيتی به خانه هايشان حمله کرده و به خانواده هايشان اجازه داده نشده است به محل زندگی خود بازگردند.

اين درحالی است که مقامات قضايی و سازمان زندان های ايران وقوع اين اعتصاب غذا را که از 17 روز پيش آغاز شده، کرارا تکذيب کرده و آن را شايعه دانسته اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خانم عبادی در مصاحبه با بی بی سی گفت که موکلش، آقای زرافشان، روز دوشنبه در زندان به او گفته است همراه گروه ديگری از زندانيان سياسی در اعتصاب غذا به سر می برد.

به گفته خانم عبادی آقای زرافشان گفته است که علت اعتصاب غذا اعلام همدردی با خانواده آقای پيمان پيران و همچنين در حمايت از زندانيان سياسی و دانشجويان دربند و واقعه 18 تير است.

آقای زرافشان گفته است که اعتصاب غذا تقريبا از روز 14 تير ماه شروع شده است.

خانم عبادی حال روحی آقای زرافشان را بسيار خوب توصيف کرد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10313

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شيرين عبادی:آقای زرافشان، روز دوشنبه در زندان به من گفت همراه گروه ديگری از زندانيان سياسی در اعتصاب غذا به سر می برد، بامداد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016