دوشنبه 12 مرداد 1383

نماينده مجلس هفتم :نقض تعهد دولت در مورد تعطيلي نمايشگاه بين‌المللي غيراخلاقي و تعجب‌برانگيز است،خبرگزاري فارس

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: تصميم هيئت دولت مبني بر جلوگيري از تعطيل نمايشگاه تهران نقض آشکار تعهد وزير بازرگاني با شهرداري و امري غيراخلاقي است.

سيدعلي رياض در گفتگو با خبرنگار اجتماعي فارس افزود: آقاي شريعتمداري وزير بازرگاني چند هفته پيش به عنوان عضوي از هيئت دولت تفاهمنامه همکاري با شهردار تهران را در مورد انتقال نمايشگاه دائمي تهران به محل ديگر امضا کرد و متعهد شد در اين زمينه به شهرداري تهران همکاري کند در حالي که هيئت دولت، بدون در نظر گرفتن راي وزير خود به طور يکجانبه اين تفاهمنامه را نقض کرده و زير پا گذاشته است.
وي ادامه داد: دولت اخلاقا موظف است به تعهد و امضاي وزير خود پايبند باشد و حواله کردن به مباني حقوقي و قانوني مسير ديگري است که بايد از همان ابتدا دنبال مي‌شد و عنوان کردن آن پس از عقد تفاهمنامه درست نيست.
وي گفت: به نظر مي‌رسد دولت با اين رفتار خود به دنبال يک درگيري و تنش است و گرنه در حالي که تفاهمنامه همکاري در حضور 12 نفر از نمايندگان مردم تهران امضا شده است دليلي براي نقض آن وجود ندارد.
رياض اضافه کرد: به نظر مي‌رسد رسيدگي به مسئله نمايشگاه تهران و انتقال آن به محل جديد با توجه به مباني حقوقي و قانوني کفه ترازو را به نفع شهرداري و شوراي شهر سنگين کند زيرا شهرداري با توجه به مصوبه قانوني شوراي شهر اقدام به تعطيلي نمايشگاه کرده است.
نماينده مردم تهران اضافه کرد: وزارت بازرگاني بهتر بود به جاي کشاندن موضوع به هيئت دولت و تصميم‌گيري بر خلاف تعهد قبلي شرايط يک مباحثه عاقلانه و اخلاقي را فراهم مي‌کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رياض گفت: به هر حال به نظر مي‌رسد انتقال نمايشگاه دائمي تهران از محل فعلي به محل جديد معضلات و مشکلات بسياري را که از نظر آلودگي صوتي و ترافيکي براي ساکنان شمال شهر تهران ايجاد کرده کاهش مي‌دهد و مورد تقاضاي مردم تهران است و با توجه به اينکه شهرداري چند محل مختلف را براي جايگزيني نمايشگاه پيشنهاد داده است وزارت بازرگاني بهتر بود به تعهد خود عمل مي کرد ْ اما اکنون که شرايط تغيير کرده است بهتر است به جاي ايجاد تنش و درگيري همان طور که خواسته است به مباني حقوقي و قانوني تن دهد و حال که مباني اخلاقي رعايت نمي‌ شود بهتر است مسير قانوني براي حل موضوع طي شود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10594

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نماينده مجلس هفتم :نقض تعهد دولت در مورد تعطيلي نمايشگاه بين‌المللي غيراخلاقي و تعجب‌برانگيز است،خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016