پنجشنبه 15 مرداد 1383

معاون وزير بازرگاني: نمايشگاه بين‌‏المللي نه تنها تعطيل نمي‌‏شود، بلکه تعداد نمايشگاه‌‏هاي تخصصي نيز افزايش مي‌‏يابد، ايلنا

مهندس ضياالدين شجاعي برهان, معاون وزير بازرگاني, درگفت ‌‏وگو با خبرنگار خبرگزاري کار ايران, ايلنا, با بيان اين مطلب گفت: نمايشگاه‌‏هاي بين‌‏المللي قرار نيست, تعطيل شود ؛ بلکه به فعاليت خود ادامه مي‌‏دهد و اين بحثي است که في مابين شهرداري‌‏تهران و شرکت سهامي نمايشگاه‌‏هاي بين‌‏المللي مطرح است.
وي افزود: اين مشکلات بايد در فضاي برادرانه و دوستانه حل شود و در مورد آن, با توجه به آنچه به صلاح نظام و آبروي کشور است, تصميم‌‏گيري شود.
مهندس شجاعي برهان, گفت: نمايشگاه بين‌‏المللي تهران تعطيل نخواهد شد و مجمع عمومي نمايشگاه‌‏هاي بين‌‏المللي در جلسه اخير خود تاکيد بر ادامه فعاليت آن داشته , ضمن اينکه دولت نيز آن را تصويب کرده است.
وي تصريح کرد: در همين مکان فعلي نمايشگاه‌‏هاي تخصصي برگزار مي‌‏شود, حتي تعداد آن نيز افزايش مي‌‏يابد؛ ولي در عين حال بررسي و مکان‌‏يابي براي آينده نمايشگاه نيز ادامه مي‌‏يابد.
معاون وزير بازرگاني گفت: نمايشگاه‌‏هاي تخصصي, امکانات تخصصي مي‌‏خواهد و آب, برق, تاسيسات و امکانات براي برگزاري نمايشگاه‌‏هاي تخصصي موفق لازم است که بايد مشکلات با بررسي علمي و به دور از هرگونه حب و بغض رسيدگي شود.
به گزارش خبرنگار ايلنا, اين درحالي است که مهندس مهدي چمران, رييس شوراي شهر تهران, در حاشيه هشتاد و هشتمين جلسه شوراي شهر گفته بود, اعتراض مهم نيست و ما نمايشگاه‌‏ بين‌‏المللي را پلمپ مي‌‏کنيم.
وي مي‌‏افزايد: افرادي که تفاهم‌‏نامه تعطيلي نمايشگاه بين‌‏المللي تهران را امضا کرده‌‏اند,بايد بر تعهدات خود پايبند باشند, ضمن اينکه مصوبه شورا به هيچ وجه سياسي يا جناحي نبوده و فقط براي آسايش مردم است.
مهندس چمران معتقد است: از سال گذشته پيشنهاد جابه‌‏جايي را ارايه کرده بوديم ؛ ولي وزارت بازرگاني تا آخر سال 86 برنامه و تقويم نمايشگاه بين‌‏المللي را بسته‌ ‏است.
غلامرضا مصباحي مقدم, عضو کميسيون اقتصادي مجلس هفتم, نيز انتقال نمايشگاه بين‌‏المللي تهران را با توجه به آثار سوء وجود آن در منطقه کنوني ضروري دانست و حواشي تهران را بهترين مکان براي اختصاص به امر احداث نمايشگاه دانست.
طبق اين گزارش, با توجه به اينکه بحث تعطيلي نمايشگاه بين‌‏المللي تهران هنوز هم پر سر و صدا و جنجالي‌‏ترين بحث رسانه‌‏هاست ؛ ولي هنوز تصميم قاطعي از سوي وزارت بازرگاني , شهرداري , مجلس و يا نهاد ديگري صورت نگرفته است.
اين درحالي است, که برگزاري نمايشگاه فرش و تجهيزات ساختمان نيز و چندين نمايشگاه بين‌‏المللي تخصصي نيز در راه است و اين نکته نبايد فراموش شود که مصالح ملي و آبروي بين‌‏المللي فراتر از ترافيک منطقه‌‏اي بوده و بايد به جاي جدال‌‏ بين شهرداري و وزارت بازرگاني به دنبال راه چاره‌‏اي براي معضل ترافيک کل تهران با احداث پل هاي زير گذر و روگذر بود ؛‌‏چرا که فقط حواشي نمايشگاه بين‌‏المللي شاهد ترافيک هر روز تهران نيست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنابراين, آيا واقعا تعطيلي نمايشگاه راه کار اصلي حل معضل ترافيک است, يا فکري اساسي در خصوص ترافيک و جلوگيري از ريختن آبروي ملي است.

گفتني است, هر روز شاهد اظهارات ضد و نقيض مسوولان ذيربط در خصوص تعطيلي, برگزاري و پلمپ شدن نمايشگاه بين‌‏المللي هستيم.

Copyright: gooya.com 2016