شنبه 17 مرداد 1383

جلسه تفهيم اتهام عمادالدين باقي برگزار نشد، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران

جلسه تفهيم اتهام عماد‌‏الدين باقي، روزنامه نگار و پژوهشگر كه قرار بود صبح امروز در شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران به رياست قاضي اسلامي برگزار شود، انجام نشد.
به گزارش خبرنگار حقوقي "ايلنا" عمادالدين باقي پس از اين جلسه در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه موارد اتهامي بنده شكايت وزارت اطلاعات در مورد كتاب "تراژدي دموكراسي در ايران" است، اظهار داشت: تاكنون بخاطر اين كتاب دو بار احضار شده‌‏ام كه يكبار آن در شعبه 1410 دادگاه عمومي تهران بود كه پس از انجام مراحل تجديد نظر به 3 سال حبس محكوم شدم.
وي افزود: سال گذشته نيز دادگاه انقلاب مرا احضار و موارد اتهامي را به بنده تفهيم كرد، اما ما به لحاظ اينكه نسبت به يك عمل دو بار حكم صادر مي‌‏شود، اعتراض كرديم ، اما دادگاه انقلاب اعلام كرد كه دادگاه عمومي از بعد نشر اكاذيب به اين پرونده رسيدگي مي‌‏كند.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين روز نامه نگاردر ادامه تصريح كرد: در جلسه تفهيم اتهام امروز نيز به دليل اينكه قاضي اسلامي اعلام كرد كه حكم دادگاه انقلاب را نديده‌‏است و بايد حتماً نسخه‌‏اي از آن را به دادگاه ارائه دهيم تا بتواند در اين مورد تصميم گيري كند، زمان رسيدگي به پرونده‌‏ام را به زمان ديگري موكول كرد.
گفتني است، رسيدگي به موارد اتهامي جعفر همايي، ناشر كتاب "تراژدي دموكراسي در ايران" نيز پس از جلسه تفهيم اتهام عمادالدين باقي برگزارخواهد شد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10731

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جلسه تفهيم اتهام عمادالدين باقي برگزار نشد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016