سه شنبه 20 مرداد 1383

وكيل آقاجري: لايحه تجديدنظر خواهي موكلم را به دادگاه صادر كننده رأي ، ارائه كردم، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
وكيل دكتر هاشم آقاجري اعلام كرد : صبح امروز لايحه تجديد نظر خواهي را به شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران ارائه كردم.
صالح نيكبخت در گفت‌‏وگو با خبرنگار حقوقي "ايلنا" با بيان اين مطلب افزود : دكتر آقاجري نيز با لايحه تجديدنظر خواهي من مخالفتي نكرده است .
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه "در لايحه تجديدنظر خواهي به كدام بخش از رأي صادره از سوي شعبه 1083 دادگاه عمومي تهران اعتراض كرده‌‏ايد؟"، گفت : در لايحه تجديدنظر خواهي به عدم دعوت از 10 نفر از اساتيد دانشگاه‌‏ها در رشته حقوق و آشنا به علوم حوزوي و عدم توجه دادگاه به نظرات آن گروه از مراجع عظام كه متن سخنراني دكتر آقاجري را مطالعه و اعلام كرده‌‏ بودند ؛ علي‌‏رغم وجود عباراتي نامناسب در متن سخنراني ، هيچگونه سبب النبي ، انكار ضروريات دين و اهانت به مقدسات در آن ديده نشده است ،‌‏ اعتراض كرديم .
نيكبخت تصريح كرد : در ماهيت اتهام هم با توجه به اينكه توهين از جرايم قصديه است و نياز به قصد عام و قصد خاص ( وهن و تحقير مخاطب يا موضوع مورد اهانت ) دارد و از طرف ديگر با توجه به سوابق زندگي ، خانوادگي و مبارزه دكتر آقاجري در راه برپايي نظام جمهوري اسلامي ايران مشخص است ، اميد است كه ديوان عالي كشور حكم صادره از سوي شعبه 1083 را نقض كند.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وكيل دكتر آقاجري در ادامه خاطرنشان ساخت : با توجه به اينكه قصد گوينده را ،‌‏جز او كسي نمي‌‏داند و دكتر آقاجري نيز بارها منكر هرگونه قصد اهانتي شده است و ضمن اينكه نقد نظر علما در هر مقام و مرجعي جزء مقدسات نيست ، انتظار داريم ديوان عالي كشور به تجديدنظر خواهي ما توجه نموده و رأي صادره را كه از هر لحاظ بسيار تند و باعث محروم كردن دكتر آقاجري از هرگونه حقوق اجتماعي در حدود 10 سال مي‌‏باشد را نقض نمايد .

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10819

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وكيل آقاجري: لايحه تجديدنظر خواهي موكلم را به دادگاه صادر كننده رأي ، ارائه كردم، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016