جمعه 13 شهريور 1383

وكيل مدافع آقاجري: اطمينان دارم موكلم در دادگاه تجديدنظر تبرئه مي‌شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس فقه و حقوق - حقوق سياسي
وكيل مدافع آقاجري، از احتمال ارجاع پرونده‌ي آقاجري از ديوان عالي كشور به دادگاه تجديدنظر خبر داد.

صالح نيك‌بخت به خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: با توجه به اين كه دادسراي عمومي تهران در مهلت قانوني نسبت به صدور حكم برائت آقاجري از اتهامات ارتداد (انكار ضروريات دين منجر به ارتداد) و سب‌النبي و سب ائمه تجديدنظرخواهي نكرده است و اتهام موكلم بعد از دو سال رسيدگي، محدود به «توهين به مقدسات» شد و در عين حالي كه رسيدگي به تجديدنظرخواهي من هم در مورد اين اتهام در صلاحيت دادگاه تجديدنظر استان تهران است، به احتمال قريب به يقين پرونده در ديوان عالي كشور با اعلام «عدم صلاحيت اين ديوان و شايستگي دادگاه تجديدنظر استان تهران» مواجه شود.

نيك‌بخت افزود: چنان چه پرونده طبق روال عادي به يكي از شعب دادگاه‌هاي تجديدنظر استان تهران ارجاع شود و از ارجاع پرونده‌ي به شعب خاص امتناع شود، انتظار دارم دادگاه تجديدنظر، حكم صادره‌ي دادگاه بدوي را نقض كند.

وي يادآور شد: البته يكي از اقدامات مثبتي كه رياست كل دادگستري استان تهران و هم‌چنين معاون ايشان به عنوان سرپرست دادگاه تجديدنظر درپيش گرفته‌اند، اين است كه پرونده‌هاي ارجاعي و احكام صادره در مورد اهالي مطبوعات، نويسندگان، روزنامه‌نگاران، مديران و فعالان سياسي طبق روال عادي در محاكم تجديدنظر استان تهران مورد رسيدگي قرار گرفته و برخلاف رويه‌ي سابق پرونده‌ها به يك يا چند شعبه‌ي خاص ارجاع نمي‌شود.

وكيل مدافع آقاجري گفت: به نظر من رسيدگي يكي از شعب دادگاه تجديدنظر استان تهران به بند «دال» پرونده‌ي نظرسنجي درباره‌ي عبدي برخلاف رسيدگي به بخش‌هاي ديگر پرونده‌ي نظرسنجي را بايد از شمار اين‌گونه پرونده‌ها دانست، بنا بر اين اميدوارم پرونده آقاجري هم در مرحله‌ي تجديدنظر با همين سياق و روش و به دور از سر و صدا مورد بررسي واقع شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نيك‌بخت در ادامه به روند رسيدگي به پرونده‌ي موكلش در تهران اشاره كرد و گفت: آنچه مسلم است رسيدگي دادگاه بدوي تهران و نوع برخورد دادگستري اين استان با نوع رسيدگي در همدان متفاوت بود؛ دادگستري استان تهران در حدود امكاناتش سعي كرد با تمهيد مقدمات لازم امكان حضور تعداد زيادي از خبرنگاران، اساتيد دانشگاه، فعالان سياسي و خانواده‌ي آقاجري را در جلسه دادگاه فراهم كند.

وي در ادامه با اظهار تاسف از محكوميت موكلش در دادگاه بدوي تهران به اتهام توهين به مقدسات اظهار داشت: موكلم علاوه بر مجازات‌هاي تبعي به مجازات تكميلي نيز محكوم شده است كه اين مجازات تكميلي شديدتر از اصل مجازات است. به اين دليل من نيز به دادنامه‌ي صادره اعتراض و تقاضاي تجديدنظر كردم.

نيك‌بخت با اشاره به نظر برخي فقها درباره‌ي سخنراني آقاجري در همدان مبني بر اين كه گفته‌هاي او در سخنراني توهين به مقدسات نيست، به ماده‌ي 193 قانون آئين‌دادرسي كيفري درباره‌ي ترتيب رسيدگي به پرونده‌ها اشاره كرد و گفت: اطمينان دارم دادگاه تجديدنظر به اين موضوع توجه خواهد كرد و موكلم را تبرئه مي‌كند.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11602

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وكيل مدافع آقاجري: اطمينان دارم موكلم در دادگاه تجديدنظر تبرئه مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016