سه شنبه 20 مرداد 1383

رفسنجاني: استكبار جهاني از انعكاس حقايق توسط رسانه‌‏هاي مستقل واهمه دارد، ايلنا

تهران-خبرگزاري كار ايران
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ، گفت : اگر بخواهيم از انتشار اخبار نتيجه بگيريم ، بايد بپذيريم كه روح حركت رسانه‌‏اي در ابتكار ، شجاعت ، به روز بودن و سريع الانتقال بودن است و بايد در اين راه تلاش كنيم .
به گزارش "ايلنا" ، آيت‌‏الله هاشمي‌‏رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار اعضاي شركت كننده در هفتمين همايش مديران دفاتر نمايندگي صدا و سيما در خارج از كشور ، با محكوم كردن جنايات اشغالگران در عراق ، به ويژه در نجف اشرف ، گفت : آمريكا از هتك حرمت اماكن مقدس و كشتار مردم هيچ نتيجه‌‏اي نمي‌‏گيرد ، چون افكار عمومي را به عنوان محور حركت به سوي ثبات و آرامش با خود ندارد .
وي با بيان ادعاهاي دروغين غرب در توجه به دمكراسي ، تصريح كرد : در عصر حاضر ، هيچ راهي جز تكيه بر آراي عمومي براي حكومت ها وجود ندارد و اگر مستكبران تا به حال با اين شعار ، افكار عمومي را منحرف مي‌‏كردند ، ديگر شرايط به گونه‌‏اي نيست كه بتوانند موفق شوند .
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ، جنگ رسانه‌‏اي را پيش‌‏قراول جنگ‌‏هاي اقتصادي ، فرهنگي و اجتماعي خواند و گفت : هوشياري سياسي ، سرعت عمل و تحليل مسايل توسط خبرنگاراني كه در متن حركت تاريخ حضور دارند ، نقش بسزايي در تنوير افكار عمومي دارد .
هاشمي‌‏رفسنجاني با اشاره به فشارهاي قدرت‌‏هاي جهاي براي برخورد با اطلاع‌‏رساني صحيح توسط رسانه‌‏ها و تلاش براي بستن آنها ، تاكيد كرد : به رغم شعار دفاع از آزادي بيان ، برخورد با رسانه‌‏هايي كه اخبار را به مذاق آمريكايي‌‏ها منتشر نمي‌‏كنند ، جاي تامل دارد ، چون آنها از فاش شدن حقايق واهمه دارند.


تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با بيان اين مطلب كه از قديم فرمانروايي رسانه‌‏هاي جهان به شكل انحصاري به دست مستكبران بود ، خطاب به نمايندگان خبري جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور ، گفت : اكنون رسانه‌‏هاي مستقل جايگاه خود را در عرصه خبري و تبليغات جهان باز كرده‌‏اند و صدا و سيماي ايران با حضور شما در نقاط حساس و بحران‌‏زا به طرف مصاف با امپرياليسم خبري مي‌‏رود .
هاشمي‌‏رفسنجاني افزود : براي شنيدن حرف‌‏هاي ايران در دنيا مستمعان زيادي وجود دارد و بايد با اخبار صحيح و متقن ، آنان را اقناع و ارضا كرد .
در آغاز اين ديدار مهندس محمد هنردوست ؛ معاون امور بين الملل صدا و سيما ضمن ارائه گزارشي از اهداف و برنامه‌‏هاي همايش مديران دفاتر خارجي صدا و سيما ، گفت : امسال كلاٌ در بخش خبر 40 درصد رشد داشتيم كه اين رشد در بخش خبرهاي تصويري نسبت به سال قبل حدود 400 درصد بوده است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10822

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رفسنجاني: استكبار جهاني از انعكاس حقايق توسط رسانه‌‏هاي مستقل واهمه دارد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016