سه شنبه 27 مرداد 1383

بيانيه شوراي عمومي دفتر تحکيم وحدت در اعترض به اجراي حکم زندان «بنياد شاهمرادي» از فعالين دانشجويي دانشگاه همدان

«خانه ظلم ويران باد!»

جاي بسي تاسف است که حاکميت جمهوري اسلامي که در مقابل اندک فشارها و تهديدات بين‌اللملي سر تعظيم فرود مي‌آورد و بدور از چشمان نظاره‌گر افکار عمومي با دول اروپايي سر منافع و مصالح ملي به زد و بند مي‌پردازد، کوچکترين خواستهاي عمومي مردم و دانشجويان را بر نمي‌تابد و با ابزارهايي همچون زندان، تهديد، ارعاب و حتي اعدام در جهت سرکوب هر چه بيشتر خواستهاي بحق مردم ايران برخورد مي‌نمايد.

دستگاه قضايي سياسي جمهوري اسلامي نيز به عنوان بازوي نظام در چند سال اخير بيشترين سهم را در برخورد با دانشجويان و فعالين سياسي داشته است. متأسفانه آقاي هاشمي شاهرودي که خود را وارث ويرانه‌اي در دستگاه قضايي مي‌دانست و همگان انتظار داشتند با اجراي اصلاحات قضايي اين ويرانه را به سامان برساند، چنان بلايي بر سر اين ويرانه اورد که اذا زلزلت الارض زلزالها...

و اينک دادگستري همدان که تجربه درخشاني! را در سرکوب اهالي فکر و انديشه و آزاديخوهان دارد و نه تنها زندان بلکه اعدام انديشمندان را نيز در پرونده خود به ثبت رسانيده‌است، در اقدامي کاملاً سياسي و غير انساني زمينه به زندان افکندن آقاي «بنياد شاهمرادي» از اعضاي سابق دفتر تحکيم و از فعالين سياسي اين شهر را فراهم آورده است، و اين خود در حالي است که شاهد بوديم پس از صدور احکام سنگين براي عده‌اي از دانشجويان دانشگاه همدان -15 سال زندان براي 6 دانشجو- اين دانشجويان در اقدامي نمايشي و در بحبوحه سفر رهبري به اين استان مورد عفو قرار گرفتند.

اما به ناگاه پس از پايان سفر رهبري گويي پرده اين نمايش به زير افکنده‌شد و دادگستري همدان به بهانه واهي عدم اظهار ندامت آقاي شاهمرادي از عملکرد خود بار ديگر و براي دومين بار ايشان را از دانشگاه روانه زندان ساخت تا ثابت کنند که نه تنها از اقدامات سرکوبگرانه خود دست بر نکشيدند بلکه حتي به فرامين ولي فقيه خود نيز پايبند نيستند.

نگاهي به پرونده آقاي شاهمرادي خود مؤيد اين موضوع است که مسئولين نظام کمر به حذف جريانات آزادي خواهانه بسته‌اند و عفوهاي ملوکانه و نمايشي نيز جز از براي فريب افکار عمومي، سرابي بيش نيست و گرنه چگونه است آقاي شاهمرادي که در طول روند رسيدگي به پرونده خود از سال 80 دوبار تاکنون اصطلاحاً مورد عفو قرار گرفته‌اند ولي هنوز در پشت ميله هاي زندان به سر مي برند؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان امضاء کنندگان بيانيه زير و عضو دفتر تحکيم وحدت ضمن محکوم کردن کليه احکام قضايي که هدفي جز سرکوب آزادي خواهان ندارد، خواهان آزادي بي قيد و شرط اين عزيز در بند مي‌باشيم و به مسئولين نظام جمهوري اسلامي نيز توصيه مي‌کنيم که حداقل بر عهد و پيمان خويش پايبند باشند.

انجمنهاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي:

اراك
اردبيل
اروميه -
اصفهان
امور اقتصادي و دارايي-
بهشتي
پيام نور مركز صومعه سرا-
تربيت معلم تبريز
تربيت معلم تهران
تربيت معلم سبزوار
چمران اهواز
خليج فارس و بوشهر
رازي كرمانشاه
رجايي
زابل
الزهرا تهران
سهند تبريز
سيستان بلوچستان
شهر كرد
شهيد باهنر كرمان -
شهيد رجايي تهران
شيراز و علوم پزشکي
صنعت آب وبرق عباسپور
صنعتي اصفهان
صنعتي امير كبير
صنعتي خواجه نصير
صنعتي شريف
علامه طباطبايي
علم و صنعت ايران
علوم پايه دامغان
علوم پزشكي اراك
علوم پزشكي بوعلي همدان
علوم پزشكي چهار محال بختياري-
علوم پزشكي زابل-
علوم پزشكي كرمانشاه-
علوم پزشکي اراک
علوم پزشکي اردبيل
علوم پزشکي اصفهان-
علوم پزشکي اهواز
علوم پزشکي ايران
علوم پزشکي بوشهر
علوم پزشکي شهرکرد
علوم پزشکي گيلان
علوم پزشکي لرستان
علوم پزشکي کرمانشاه
علوم تحقيقات و فناوري ياسوج-
فردوسي و علوم پزشكي مشهد
لرستان
مازندران
محقق اردبيلي -
مخابرات
ياسوج
يزد

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10974

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بيانيه شوراي عمومي دفتر تحکيم وحدت در اعترض به اجراي حکم زندان «بنياد شاهمرادي» از فعالين دانشجويي دانشگاه همدان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016