سه شنبه 27 مرداد 1383

مژده بوش و رايس به ملت ايران: سرنوشت عراق در انتظار شماست، ايلنا

تهران ـ خبرگزاري كار ايران
مشاور امنيت‌‏ملي رئيس‌‏جمهور آمريكا در اظهاراتي مداخله‌‏جويانه گفت كه دولت ايران، مردم را بزرگ‌‏ترين دشمن به حساب مي‌‏آورد(!) و به همين دليل ايران از جنبش دموكراتيك در عراق(!) نگران است.
به گزارش سرويس ديپلماتيك ايلنا، "كوندوليزا رايس" كه در آستانه انتخابات رياست جمهوري آمريكا با خبرنگار راديو آمريكا حرف مي‌‏زد، مدعي شد كه ايران مي‌‏داند كه تشكيل حكومت دموكراتيك و غير ديني در عراق، ضعف‌‏هاي اين كشور را آشكار مي‌‏كند. وي به اسناد و نشانه‌‏هاي اين ادعاي خود هيچ اشاره‌‏اي نكرد.
رايس كه دو روز پيش با پاسخ شديد خرازي به اظهارات اخير خود مواجه شده بود، ادعا كرد كه دولت ايران از هيچ‌‏چيز بيشتر از مردم نمي‌‏ترسد؛ آنها از چيزي بيشتر از اين نمي‌‏ترسند كه صداي مردم خاورميانه به گوش دولت‌‏هاي آنها برسد و همه بفهمند كه مردم ايران خواستار چه هستند.
رئيس‌‏جمهور آمريكا هم در گفت‌‏وگو با راديو آمريكا و راديو فردا كه هر دو بر ضد جمهوري اسلامي ايران فعاليت دارند، با بيان اين ادعا كه آمريكا، پيام آزادي را براي مردم ايران به ارمغان مي‌‏آورد گفت كه تصميم آمريكا براي كمك به فرايند دموكراسي در عراق پيام واضح و علني براي مردم ايران است.
وي بدون كوچك‌‏ترين اشاره‌‏اي به كشتار مردم غير نظامي در شهرهاي مقدس عراق به‌‏دست نظاميان آمريكايي، گفت: آزادي، امكان‌‏پذير است و به عبارت ديگر، اصلاح‌‏طلبان و كساني كه خواستار آزادي هستند، مي‌‏خواهند بدانند كه آيا آمريكا آن‌‏قدر قوي هست كه با افزايش فشارها، در عزم خود سست نشود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بوش در پايان با لحني شاعرانه و غرورآميز گفت: ما با خدمت در راه كسب آزادي، ملت را اميدوار مي‌‏كنيم و كشور ملت خود را امن مي‌‏كنيم و ملت‌‏هاي آزاد، خواستار تروريسم نيستند و ملت‌‏هاي آزاد، ملت‌‏هاي صلح‌‏طلب هستند.
تحليل‌‏گران معتقدند اين‌‏گونه اظهارات از سوي مقامات آمريكايي بر ضد ملت‌‏هايي كه با اين كشور مخالف هستند، همواره در آستانه انتخابات رياست‌‏جمهوري اوج مي‌‏گيرد و علاوه بر تبليغاتي‌‏بودن بيشتر داراي مصرف داخلي و تهييج افكار عمومي بيان مي‌‏شود.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/10978

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مژده بوش و رايس به ملت ايران: سرنوشت عراق در انتظار شماست، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016