پنجشنبه 5 شهريور 1383

علي‌اكبر ولايتي: تسلط آمريكا بر عراق امنيت جمهوري اسلامي را به خطر مي‌اندازد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
«علي‌اكبر ولايتي» تصريح كرد: چه بخواهيم و چه نخواهيم سرنوشت خاورميانه امروز در عراق رقم مي‌خورد.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، وي در همايش هفته‌ي بين‌المللي مساجد به اوضاع عراق اشاره كرد و با يادآوري اينكه حوادث امروز عراق در هتك حرمت بارگاه اميرالمؤمنين موجب تاسف همه‌ي مسلمانان شده گفت: بي‌ترديد سرنوشت عراق بر همه‌ي خاورميانه تاثير مي‌گذارد لذا در صورتي‌كه مردم عراق مقاومت كرده و اشتغال‌گران را از كارشان پشيمان كنند مي‌تواند سرمشقي براي همه‌ي كشورهاي جهان باشد زيرا مردم كشورهاي اسلامي متوجه مي‌شوند كه مي‌توان با مقاومت اشغال‌گران را وارد به عقب‌نشيني كرد.
مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل كه مقاومت امروز مردم عراق در برابراشغال‌گران را ناشي از موج جديد بيداري جهان اسلام كه با پيروزي انقلاب مردم ايران آغاز شد مي‌دانست تصريح كرد: امروز هيچ نقطه‌اي از جهان اسلام نيست كه از اين موج جديد بيداري بي‌بهره باشد.
ولايتي با يادآوري نقش معمارگونه‌ي حضرت امام(ره) در شكل‌دهي اين موج جديد درباره‌ي دلايل موفقيت ايشان در فراگير كردن اين موج اظهار داشت: مسلمانان بودن مخاطبان اين موج و نقش مساجد به‌عنوان خاستگاه آن، از رموز پيروزي اين موج جديد اسلام خواهي به‌شمار مي‌آيد.
وي در بخش ديگري از اظهاراتش با يادآوري جايگاه سياست در دين اسلام تصريح كرد: ممكن است در جامعه‌ي ما برخي افراد وجود داشته باشند كه عنوان كنند طريقي از شيعه را قبول داريم كه به مسائل سياسي كاري نداشته باشد اما مگر مي‌شود شيعه بود و به مسائل سياسي كار نداشت.
وي با طرح اين پرسش كه آيا مي‌شود در مقابل حوادث امروز عراق و هتك حركت بارگاه امام علي(ع) ساكت نشست اظهار داشت: ‌اين همان دخالت در سياست است.
مشاور عالي مقام معظم رهبري در ادامه با تاكيد بر لزوم متحد كردن مسلمانان در برابر حوادث امروز عراق در جهت جلوگيري از تسلط آمريكا به اين كشور اظهار داشت: ‌اگر آمريكايي‌ها به عراق مسلط شوند امنيت جمهوري اسلامي به خطر مي‌افتد، همان‌طور كه اگر شكست بخورند - كه انشاءالله مي‌خورند - اين مساله به نفع امنيت جمهوري اسلامي است.
ولايتي با بيان اين كه «امنيت فقط در داخل مرزها تامين نمي‌شود»، به توجيه آمريكايي‌ها در حمله به عراق كه آن را در راستاي منافع خود معرفي كرده‌اند اشاره كرد و گفت: چطور آمريكايي‌ها از يك نيمكره‌ي ديگر مي‌گويند منافع ملي ما اقتضا مي‌كند نيروي نظامي به عراق بفرستيم؟ مگر مي‌توانيم امنيت را حفظ كنيم؟ اما كشورهاي اطراف در معرض خطر باشند؟!

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ولايتي در اين سخنراني همچنين با اشاره به وضعيت گذشته‌ي شيعيان جنوب لبنان يادآور شد: زماني اين شيعيان جزو محروم‌ترين گروه‌هاي لبنان بودند، اما همت امام موسي صدر - كه اميدواريم روزي آزادي ايشان را ببينيم - به پيروي از كاري كه امام(ره) در ايران انجام داد، به شكل‌گيري حزب‌الله كه امروز مايه‌ي افتخار همه‌ي جهان اسلام و عرب است انجاميد.
وي با يادآوري جريان عقب‌نشيني رژيم صهيونيستي از جنوب لبنان، به وضعيت امروز فلسطين كه باعث شده‌ رژيم اشغالگر از غزه عقب‌نشيني كند اشاره كرد و گفت: بر اين اساس روزي خواهد رسيد كه اسرائيل از قطعه قطعه‌ي سرزمين فلسطين عقب‌نشيني كند و در نهايت اين سرزمين آزاد مي‌شود و اين نتيجه‌ي موج جديد بيداري اسلامي است كه از ايران شروع شد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11289

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'علي‌اكبر ولايتي: تسلط آمريكا بر عراق امنيت جمهوري اسلامي را به خطر مي‌اندازد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016