جمعه 13 شهريور 1383

پشت پرده مصاحبه جنجالي خرم با AFP، بازتاب

ساعتي پس از اعلام وصول استيضاح وزير راه، وي در تماس با خبرگزاري فرانسه، خواستار انجام يك مصاحبه شد و بعدازظهر يكشنبه در دفتر وي اين مصاحبه انجام شد و همه مطالبي كه به نقل از خرم روي خروجي AFP منتشر شده، صحيح بوده و نوار آن نيز موجود است.

خبرنگار «بازتاب» گزارش داد، در حالي كه خبرگزاري فرانسه (AFP)، شامگاه يكشنبه، مصاحبه‌اي از احمد خرم،‌ وزير راه‌وترابري جمهوري اسلامي را بر روي تلكس خود منتشر كرده و به فاصله كمتر از 24 ساعت، دفتر وزير راه كليه مطالب منتشرشده در اين مصاحبه را تكذيب كرده بود، اطلاعات جديدي درباره پشت پرده اين مصاحبه منتشر شده است.
مهم‌ترين بخش مصاحبه جنجالي خرم با خبرگزاري فرانسه، درباره انگيزه نيروهاي مسلح در بسته شدن فرودگاه امام(ره) بود. «AFP» به نقل از خرم نوشته بود: «يكي از دلايل بسته شدن فرودگاه امام، شكست نيروهاي مسلح در انعقاد يك قرارداد پرسود است، شركت‌هاي ايراني در مناقصات شركت مي‌كنند و در ميان آنان شركت‌هايي وجود داشتند كه توسط نيروهاي نظامي اداره مي‌شدند... اما قيمت پيشنهادي آنها بالا بوده و در نتيجه انتخاب نشدند».
اما اكبر اميد مقدم‌، مديركل دفتر وزارت راه، يك روز پس از انتشار مصاحبه مذكور، اين بخش از مصاحبه و ديگر قسمت‌هاي مهم آن را تكذيب كرده، آن را تحريف‌شده دانست.
در اين حال، مسؤول دفتر خبرگزاري فرانسه در تهران در گفت‌وگو با «بازتاب» راجع به جزييات مصاحبه AFP با خرم گفت: ساعتي پس از اعلام وصول استيضاح وزير راه، وي در تماس با خبرگزاري فرانسه، خواستار انجام يك مصاحبه شد و بعدازظهر يكشنبه در دفتر وي اين مصاحبه انجام شد و همه مطالبي كه به نقل از خرم روي خروجي AFP منتشر شده، صحيح بوده و نوار آن نيز موجود است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

از سوي ديگر، ارگان حزب مشاركت با انتشار مصاحبه خرم با AFP، تغييرات انجام‌شده در سازمان بنادر و كشتيراني، افزايش نرخ تعرفه‌ها و كنترل بر اسكله‌هاي غيرقانوني از سوي رييس سازمان بنادر و كشتيراني را از علل رويارويي سپاه پاسداران با خرم توصيف كرد.
اين در حالي است كه احمد دنيامالي، رييس سازمان بنادر و كشتيراني ـ كه همه اين تغييرات، به وسيله وي انجام شده است ـ از مديران سابق سپاه پاسداران بوده و پس از پايان جنگ تحميلي نيز به همراه شهيد رحمان دادمان، وزير سابق راه و ترابري، در قرارگاه سازندگي «خاتم‌الانبيا» وابسته به سپاه پاسداران فعاليت مي‌كرده است.
گفتني است، هم‌اكنون نيز بخش قابل توجهي از فعاليت‌هاي سازمان بنادر و كشتيراني توسط قرارگاه سازندگي خاتم‌الانبيا انجام مي‌شود و رويارويي بين سازمان بنادر و سپاه پاسداران، صحت ندارد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11566

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پشت پرده مصاحبه جنجالي خرم با AFP، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016