پنجشنبه 19 شهريور 1383

احسان نراقي: تروريسم توجيه کننده قتل عام مسلمانان!

احسان نراقي در گفتگوي کوتاهي پيرامون مقوله تروريسم در جهان امروز با خبرنامه گويا گفت، 3 روز پيش وزير خارجه دولت پوتين به منظور برقراري همکاري نزديک ميان روسيه و اسرائيل به بهانه مبارزه با تروريسم وارد بيت المقدس شد. معني اين خبر آن است که آقاي شارون مي تواند به راحتي از هوا و زمين به کشتار مسلمانان فلسطيني ادامه دهد و پوتين هم بر خلاف وعده هاي 5 ساله اش که نويد صلح و آرامش در چچن داده بود، به کشتار مردم مسلمان اين منطقه ادامه خواهد داد. در همين حال شيراک و شرودر رهبران اروپاي غربي با همه ادعاهاي دمکراتيک و آزاديخواهانه رسما از پوتين قدرداني کرده اند، در حاليکه وي وقتي صدها کودک و زن بيگناه توسط نيروي نظامي اش کشته شدند در اولين واکنش کوچکترين ابراز اندوهي از خود بروز نداد.
ساده دلاني که تصور مي کردند خشونت هاي اينچنيني مي تواند قدرت ستمکاران را از ميان بردارد بايد اينک چشم خود را باز نمايند و ببينند که تروريسم نه راهي به عدالت دارد و نه به دمکراسي.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نراقي مي افزايد، آيا وقت آن نرسيده است که سازمان ملل بدور از زد و بندهاي جاري دست به يک اقدام جدي بزند تا تروريسم از ريشه و مبدا از ميان برداشته شود؟ يعني اسرائيل در خشونت ذاتي خود نسبت به فلسطينيان و پوتين - افسر کا گ ب که عمري را در اعمال خشونت گذرانده و نشان داده که فرقي در باطن با استالين ندارد - با اين گستاخي دست به آدمکشي نزنند.
جهان و بخصوص ملل مسلمان بايد بدانند که دل دادن به تروريسم نتيجه اي جز موجه کردن اعمال ستمکاران و تقويت آنان ندارد. آنها بايد به خود آيند و ببينند که اين عمليات به ظاهر انقلابي نتيجه معکوس مي دهد و تنها راه نجات رعايت عدالت، دمکراسي و احترام به حقوق بشر است.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11752

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احسان نراقي: تروريسم توجيه کننده قتل عام مسلمانان!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016