چهارشنبه 23 دی 1383

شمس‌الواعظين، سخنگوي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات: گزارش‌هاي اميدوار كننده‌ از بررسي دستگاه قضايي درباره‌ پرونده‌ وبلاگ‌نويسان، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي
انجمن دفاع از آزادي مطبوعات در نشست روز چهارشنبه خود گزارش‌هاي رسيده به اين انجمن را درباره‌ي پرونده وبلاگ‌نويسان و بازداشت‌شده‌ي اخير مورد بررسي قرار داد.
ماشاءالله شمس‌الواعظين، سخنگوي اين انجمن در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس اين گزارش‌ها مدعي رفتارهاي غير قانوني با وبلاگ‌نويسان بازداشتي همچون آنچه كه "تهديد، ارعاب، شكنجه‌هاي سفيد و قرمز، اخذ اقارير عليه متهمان و ديگران، ارتباط بازجويان با متهمان پس از آزادي از زندان، احضار مجدد برخي از متهمان و تهديد آن‌ها و گرفتن مصاحبه‌هاي فرمايشي از آنان" مي‌خواند، شد و افزود: موارد ديگري نيز در اين گزارش‌ها وجود داشت كه از بيان آن‌ها به لحاظ مسايل اخلاقي صرف نظر مي‌كنم.
وي با تاكيد بر اين كه انجمن متبوعش كليه‌ي موارد را بر خلاف بخشنامه‌ي رييس قوه قضاييه و قانون حقوق شهروندي دانسته‌اند، متذكر شد: از نگاه انجمن دفاع از آزادي مطبوعات، اين اقدامات به شدت مخاطره‌آميز بوده و خواهان پايان هرچه سريع‌تر آن هستيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به خواست انجمن دفاع از آزادي مطبوعات مبني بر تشكيل كميته حقيقت ياب پس از ماجراي مرگ زهرا كاظمي به منظور كشف حقيقت آن ماجرا، اظهار داشت: «اين موضوع بدون هيچ عكس‌العملي پايان يافت و پرونده مرگ زهرا كاظمي به صدها پرونده معلق ديگر در كشور پيوست.»
سخنگوي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات ادامه داد كه انجمن متبوعش در مورد موضوع پرونده وبلاگ‌نويسان نيز هشدار مي‌دهد كه در صورت تعلل دستگاه قضايي درباره‌ي رسيدگي به اين موضوع، اين پرونده به سياق پرونده‌هاي پيشين خواهد پيوست و نهادهاي غير قانوني به رفتارها و اقدامات غير قانوني خود ادامه خواهند داد.
به گفته‌ي وي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات گزارش‌هاي اميدوار كننده‌اي از دستگاه قضايي مبني بر اين كه "مسوولان اين دستگاه و در راس آن رييس اين قوه قصد دارند تا موضوع آنچه كه اين انجمن بدرفتاري با بازداشت‌شدگان پرونده وبلاگ‌نويسان مي‌داند، را مورد بررسي قرار دهند" را دريافت داشته است.
شمس‌الواعظين خاطرنشان كرد: انجمن دفاع از آزادي مطبوعات اميدوار است تا هرچه زودتر اين اقدامات به نتيجه برسد و عاملان برخوردهاي اخير تحت پيگرد قانوني قرار گيرند.
سخنگوي انجمن دفاع از آزادي مطبوعات در خصوص آنچه كه پرونده‌ي اتهامات دادستان تهران مي‌خواند، مدعي شد: اين پرونده آنقدر سنگين شده كه دستگاه قضايي ديگر نمي‌تواند با سكوت خود زير بار آن قرار گيرد.
وي گفت كه انجمن دفاع از آزادي مطبوعات به دستگاه قضايي توصيه مي‌كند تا با رسيدگي به اين پرونده به سريال بدرفتاري و اقدامات غير قانوني بخشي از دستگاه قضايي خاتمه دهد.

Copyright: gooya.com 2016