یکشنبه 28 فروردین 1384

نماينده اهواز از "تكذيب ديرهنگام يك نامه مجعول" گلايه كرد، ايرنا

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي از " تكذيب دير هنگام يك نامه مجعول" كه انتشار آن جمعه‌شب موجب برخي ناآرامي‌ها در اين شهر شد، گلايه‌كرد.

انتشار يك نامه جعلي منسوب به " محمدعلي ابطحي " مشاور رييس جمهوري، جمعه‌شب موجب ناآرامي‌هايي در برخي مناطق عرب‌نشين اهواز مركز استان خوزستان شد.

ابطحي در پايگاه اينترنتي خود نگارش چنين‌نامه‌اي را تكذيب و آورده است:
هر كس آن را بخواند متوجه مي‌شود كه تصميمي اين چنيني حتي اگر به تاييد نيز رسيده باشد ، در ايران قابل اجرا نيست.

وي افزوده است:من هيچگاه چنين اختياري نداشته‌ام كه دستوري براي تغيير جمعيت صادر كنم.

" سيد احمد موسوي " روز يكشنبه در نطق پيش از دستور خود در نشست علني مجلس، با ابراز گله از " نبود برخورد قاطع‌از سوي استانداري و معاون حقوقي رييس جمهوري قبل از وقوع حوادث اهواز " از رييس جمهوري پرسيد: آقاي خاتمي يك هفته قبل از وقوع حادثه، معاون حقوقي شما واستاندار را با خبر كردم و اهميت موضوع نامه و فتنه دشمن را گوشزد كردم ، چرا اقدام شايسته انجام نداديد.

وي گفت: براي اينكه جلوي اين فتنه مرموزگرفته شود،از يك هفته‌قبل حضوري و تلفني از " فتح اله معين " استاندار استان خوزستان خواستار تكذيب اين نامه از طريق شبكه‌استاني صداوسيماي جمهوري اسلامي‌ايران مركز اهوازشدم،اما متاسفانه مصاحبه بعد از واقعه و روز جمعه انجام شد و كساني كه شنيدند ، گفتند كاش اين مصاحبه زودتر انجام مي‌شد.

موسوي افزود : با " مجيد انصاري " معاون حقوقي و پارلماني رييس جمهوري نيز تماس گرفتم و توجه به اين امر را گوشزد كردم ، آدرس سايت و نامه را خواستند كه در اختيار آنان گذاشتم وانتظار برخورد و تدبير امر را داشتم ، اما تاكنون اقدامات ايشان به من منعكس نشده است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه تشريح اقدامات خود در اين زمينه تصريح كرد : با وزارت اطلاعات نيز موضوع را درميان گذاشتم و نامه كذايي را به دفتر آقاي وزير منعكس كردم و خواستار صدور تكذيب‌نامه و اتخاذ موضع صريح و صحيح به وسيله اداره اطلاعات استان خوزستان شدم.

وي ادامه داد: به رياست مجلس در جلسه هيات رييسه نيز روز جمعه تلفني وقايع اتفاق افتاده را اطلاع دادم و درخواست مساعدت از ايشان و جلوگيري از تكرار امور را نمودم.

نماينده مردم اهواز از رييس جمهوري خواست تا با " مقصران و كساني كه مي‌توانستند قضيه را آرام كنند و نكردند و مسببان امر برخورد شفاف و قاطع داشته باشد و نگذارد برنامه‌ريزي شده با احساسات مردم بازي و عواطف لطيف آنان جريحه‌دار شود".

موسوي از رييس جمهوري خواست كه هياتي به استان اعزام شود و آنچه اتفاق افتاده است را به رييس جمهوري گزارش دهند.

عضو كميسيون امنيت ملي‌و سياست خارجي‌مجلس ابراز اميدواري‌كرد، با تدبيري كه رييس جمهوري اتخاذ مي‌كند ، به صورت كارشناسانه اقدامات مقتضي به عمل آيد.

وي در بخش ديگري از سخنانش تاكيدكرد: نامه‌اي جعلي كه با آرم و سربرگ دفتر رياست جمهوري ، با امضاي سيد محمد علي ابطحي با شماره ‪ ۲۷۶۸ /۱۱‬مورخ دوم مرداد ماه ‪ ۷۷‬و با رونوشت به چند وزارتخانه در سطح شهرستان اهواز توزيع‌شد ، مضمون آن مملو از حقد و كينه و مبتني بر بي‌عقلي نسبت به مردم غيور، محترم و وفادار عرب استان خوزستان است.

نماينده مردم اهواز با تاكيد به اينكه"مردم عرب شيعه خوزستان در واقعه معروف جهاد، مسلماني و وفاداري به‌دين و مراجع دين را به‌اثبات رسانده‌اند"، گفت :اين مردم بادست‌خالي در برابر استعمار انگليس ايستادند و به‌آنان درسي فراموش نشدني دادند.

موسوي افزود: مردم عرب خوزستان درپيروزي انقلاب اسلامي و استقرار آن نقش بي‌بديل و حساس داشتند و به نظام اسلامي عشق مي‌ورزند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد : جنگ تحميلي بار سنگيني بردوش آنان‌بود و مزار شهدا حاكي‌از اين واقعيت است ،استقبال بي‌نظير و باشكوهشان از رهبر معظم انقلاب نيز دال بر عشق آنان به ولايت است.

نماينده مردم اهواز اظهار داشت: دشمن كورخوانده است كه بتواند از مردم شيعه عرب خوزستان سواستفاده كند، مردم شيعه عرب خوزستان نه تنهاحامي نظام هستند بلكه نظام را متعلق به خود مي‌دانند.

وي خطاب به مردم اهواز گفت : مردم بايد بدانند نامه جعلي و بدون شك توطئه دشمن براي كمرنگ‌كردن حضور آنان در انتخابات رياست جمهوري بوده‌است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

موسوي از موكلان خود خواست تا به نصيحت نماينده‌شان براي حفظ آرامش و برگرداندن شرايط به وضعيت عادي گوش فرا داده و در انتخابات رياست جمهوري برخلاف توطئه دشمن با حضوري پرشكوه حاضر شوند و جوابي فراموش نشدني به دشمنان بدهند.

نماينده مردم اهواز همچنين خواستار رفع محروميت‌هاي موجود از مناطق اين شهر و در نظر گرفتن اعتبارات ويژه براي رفع مشكل بيكاري مردم اهواز شد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21152

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نماينده اهواز از "تكذيب ديرهنگام يك نامه مجعول" گلايه كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016