دوشنبه 20 تیر 1384

معاون دبيركل جبهه‌ مشاركت: فرصت براي ساماندهي تشكيلاتي حزب فراهم است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


معاون دبيركل جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، گفت: براي توسعه‌ي كار مدني و دفاع از حقوق مردم با رعايت اصول و موازين اعتقادي‌مان، با ساير گروه‌ها ائتلاف و در جبهه‌ي دموكراسي و حقوق بشر، حضور خواهيم يافت.


حسين كاشفي، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: بحث گسترش و بازسازي تشكيلات جبهه‌ي مشاركت از قبل هم در دستور كار ما بوده است و در اين مقطع زماني، فرصت بيشتري براي توسعه‌ي كيفي و كمي حزب وجود دارد.


وي با تاكيد بر اهميت تقويت نيروي انساني در بالارفتن بازدهي حزب، تصريح كرد: بايد در اين زمينه به موضوع آموزش اعضا و ساماندهي هواداران توجه بيشتري شود.


معاون دبير كل جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، تصريح كرد: بلافاصله پس از اعلام موجوديت جبهه‌ي مشاركت، انتخابات شوراهاي اسلامي شهرها مطرح بود و پس از آن هم چند انتخابات پياپي داشتيم، از اين رو بيشترين پتانسيل حزب به ساماندهي انتخابات گذشت و كمتر، فرصت ساماندهي برنامه‌هاي تشكيلاتي پيش آمد؛ از جمله ما براي ساماندهي روستايي تمهيداتي انديشيديم، اما فرصت تشكيل اين واحدها پيش نيامد، اما اكنون فرصت مناسبي براي برنامه‌ريزي منسجم جهت گسترش و توسعه‌ي تشكيلات پيش آمده است.


كاشفي با تاكيد بر تاثير توسعه‌ي نهادهاي مدني در رشد و بالندگي كشور يادآور شد: كامل‌ترين نوع نهادهاي مدني احزاب هستند و مردم بايد با متشكل شدن به خواست‌هاي خود برسند. ما در جبهه‌ي مشاركت و ساير احزاب بر اساس مرام‌نامه و اساسنامه‌مان فعاليت‌ها را براي بازنگري و بازسازي آغاز كرده‌ايم.


وي در ادامه گفت‌وگويش با ايسنا با بيان اين‌كه پيام اين انتخابات، ضرورت تلاش بيشتر و ايجاد زمينه‌ي بالندگي و رشد نيروها و تعامل با ساير بخش‌ها و اقشار بود، اظهار داشت: جامعه‌ي ما با توجه به نوع و تركيب سني، جمعيتي و قوميتي، ضرورت توجه به همه بخش‌ها را ايجاب مي‌كند و براي بازسازي و بازنگري تشكيلاتي بايد به خواسته‌هاي اقشار، قوميت‌ها و تركيب جمعيتي كشور، توجه خاص داشته باشيم.


معاون دبيركل جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، گفت: جبهه‌ي مشاركت در زمينه‌ي تعامل با همه‌ي اقشار و گروه‌هاي فعال سياسي و اقتصادي، برنامه‌هايي براي آينده دارد.


وي با اشاره به نيازهاي جامعه به نهادهاي مدني و احزاب، اظهار داشت: در اين زمينه نيز بايد تلاش كنيم حزبمان در خدمت مردم باشد و به نيازها و خواسته‌هاي آنها پاسخ‌ دهد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كاشفي با اعتقاد به اين‌كه يكي از دستاوردهاي مبارك اين انتخابات، پي‌بردن به نياز كشور، براي داشتن احزاب قوي است، گفت: بايد احزاب شكل گيرد و محورها و برنامه‌هايشان مشخص شود. خواسته‌هاي گروه‌هاي اصلاح‌طلب به صورت عام و كلي مشخص و در جهت رشد، ترقي، بالندگي و همواره در تغيير بودن جامعه، است و ما مي‌توانيم با همه گروه‌هاي اصلاح‌طلب با حفظ موازين و استقلال خود مساعي مشترك و ائتلاف داشته باشيم كه در ايام انتخابات يا هر كار مشترك ديگري هم، امكان تشكيل كارگروه‌هاي مشترك وجود دارد و ما هم از آن استقبال مي‌كنيم.


معاون دبير كل جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، علاوه بر استقبال از حضور و فعاليت احزاب در حال شكل‌گيري، اظهار اميدواري كرد كه همه گروه‌ها و افراد فرهيخته و صاحب‌نظر به چنين نيازي پي ببرند و با افراد همفكرشان به تشكيل چنين تشكيلاتي دست بزنند و يا با احزاب و تشكيلات همفكرشان همكاري كنند تا بتوان كار را حول محور انديشه، كار و خرد جمعي پيش برد.


كاشفي با تاكيد بر اين‌كه هر گونه ائتلافي كه با احزاب و جبهه‌هاي در حال شكل‌گيري داشته باشيم، با حفظ مواضع و استقلال خودمان خواهد بود، ادامه داد: اگر قرار باشد به ائتلافي وارد شويم كه موازين و اصول ما را بخواهد تغيير دهد، نخواهيم پذيرفت.


معاون دبير كل جبهه‌ي مشاركت ايران اسلامي، تاكيد كرد: با حفظ اصول و مواضع خود در جبهه‌ي دموكراسي‌خواهي و حقوق بشر فعاليت خواهيم كرد.


وي در پايان گفت: جبهه‌ي مشاركت هم بحث جبهه‌ي دموكراسي‌خواهي و حقوق بشر را به صورت فعال بررسي مي‌كند و اگر اين جبهه بتواند تامين‌كننده تمامي موازين و اصول ما باشد، در اين جبهه حضور خواهيم داشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون دبيركل جبهه‌ مشاركت: فرصت براي ساماندهي تشكيلاتي حزب فراهم است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016