جمعه 21 مرداد 1384

فهرست وزراي دولت جديد فردا در مجلس، جام جم

فردا فهرست نهايي وزراي کابينه دولت نهم به مجلس تقديم مي شود. دکتر محمود احمدي نژاد در حالي فهرست وزراي دولت خود را به مجلس تقديم مي کند که هنوز حکم معاونين و حتي رئيس دفترش را صادر نکرده است.

با وجود اين محافل سياسي پيش بيني مي کنند که از فردا تا هفته اول شهريورماه که احتمالا جلسات کسب راي اعتماد دولت نهم در مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود ، رئيس جمهور بجز وزرا ، ساير اعضاي کابينه اش را نيز معرفي خواهد کرد. اما از سوي ديگر خبر مي رسد اين احتمال وجود دارد که کار کسب اعتماد دولت از مجلس دکتر احمدي نژاد تا پايان مردادماه خاتمه يابد. پس از معرفي فهرست وزرا به مجلس افراد پيشنهادي بلافاصله برنامه هاي خود را براي وزارتخانه اي که براي تصدي آن توسط رئيس جمهور پيشنهاد شده اند براي اطلاع نمايندگان ارائه خواهند کرد که در همين فاصله زماني افراد پيشنهادي مطابق روال گذشته در فراکسيون ها و کميسيون هاي مجلس براي تشريح برنامه هاي خود و نيز جلب اعتماد نمايندگان مجلس به خانه ملت خواهند رفت.

در اين حال باهنر نايب رئيس مجلس و همچنين حسين صفارهرندي که اين روزها از او به عنوان وزير پيشنهادي فرهنگ و ارشاد اسلامي ياد مي شود ديروز خبر تقديم فهرست وزراي مجلس در روز يکشنبه را تاييد کردند. اين خبر همچنين در سايت خدمت که تاکنون ديدگاه هاي دکتر احمدي نژاد را منعکس کرده است نيز اعلام شد. اين سايت همچنين بخشي از فهرست پيشنهادي رئيس جمهور را منتشر کرد. بنابراين گزارش ، اسامي برخي از وزراي پيشنهادي به شرح ذيل مي باشد:

وزارت اقتصاد: فرهاد رهبر
وزارت ارتباطات : سليماني
وزارت نفت : سعيدلو
وزارت امور خارجه : متکي
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي : صفار هرندي
وزارت کشور: مصطفي پورمحمدي
وزارت علوم و تحقيقات : دکتر زاهدي
وزارت اطلاعات : محسني اژه اي
وزارت آموزش و پرورش : حاجي بابايي
وزارت دفاع : احمديان
وزارت بهداشت : دکتر لنکراني
وزارت دادگستري : جمشيدي
وزارت رفاه : سيدمهدي هاشمي
وزارت کار و امور اجتماعي : جهرمي
وزارت بازرگاني : خالدي
وزارت نيرو: سقائيان نژاد
وزارت تعاون : علي احمدي
وزارت صنايع : سجادي

اين منبع ادامه داد: به احتمال زياد دکتر دانش جعفري به عنوان معاون اول رئيس جمهور و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي در کابينه حضور خواهد داشت.

وي در پايان افزود: اسامي وزراي پيشنهادي براي 3 وزارتخانه نيز هنوز قطعي نشده است ولي افراد مطرح براي اين وزارتخانه ها عبارتند از:

وزارت راه و ترابري : علي آبادي و حسامي
وزارت مسکن : سعيدي کيا و تابش
وزارت جهادکشاورزي : سعيدي کيا و اسکندري.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'فهرست وزراي دولت جديد فردا در مجلس، جام جم' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016