یکشنبه 23 مرداد 1384

عضو فراكسيون اقليت مجلس هفتم:4 نفر از سپاه پاسداران و 4 نفر از وزارت اطلاعات در كابينه احمدي نژاد حضور دارند، امروز

عضو فراكسيون اقليت مجلس هفتم، به كابينه معرفي شده از سوي احمدي نژاد اعتراض كرد و گفت: چهار نفر از سپاه پاسداران و چهارنفر از وزارت اطلاعات در كابينه احمدي نژاد حضور دارند.

به گزارش خبرنگار پارلماني "ايلنا"، ايرج نديمي نماينده گيلان با انتقاد از ليست كابينه احمدي‌‏نژاد در جمع خبرنگاران پارلماني، گفت : از احمدي‌‏نژاد مي‌‏پرسم آيا منظور از عدالت محوري، انتخاب يك بازنشسته براي وزارت آموزش و پرورش بوده است.

نديمي افزود البته احتمالا پس از معرفي كابينه احمدي‌‏نژاد به ملجس خيرانديش‌‏ها وارد صحنه مي‌‏شوند و مي‌‏گويند به دليل پرونده هسته‌‏اي نبايد با وزرا مخالفت شود.

وي افزود: با ديدن اسم آقاي اشعري براي وزارت آموزش و پرورش كاملا شگفت زده شديم چرا كه اشعري روي حاجي را سفيد خواهد كرد و بعد از معرفي اين وزير در وزات آموزش و پرورش جشن بر پا خواهد شد.

وي با اشاره به سوابق اشعري گفت: جاي تعجب است كه با آن همه تاكيد كه براي انتخاب وزير آموزش و پرورش از بدنه خود اين وزارتخانه بود فردي با سوابق وزارت ارشاد و مدير كل مطبوعاتي مير سليم براي اين وزارت خانه انتخاب شده است .

نديمي در خصوص يكي از شعارهاي احمدي نژاد مبني بر كابينه جوان تاكيد كرد به نظر مي رسد منظور احمدي نژاد از جوان گرايي روي كار آمدن چهره‌‏هاي ناشناخته و تنها جايگزين كردن فردي به جاي فرد ديگر بوده است.

نديمي هم چنين در خصوص تشكيل كابينه 70 ميليوني، ديگر شعار احمدي‌‏نژاد تصريح كرد: حامعه نگري و كابينه 70 ميليوني مستلزم حضور افراد معقول از همه گروه‌‏ها و جريانات سياسي و فكري و قوميتي است، اما رئيس جمهور از يك گروه خاص ميثاق يكسال گرفته است .

وي با اشاره به اين كه 4 وزير احمدي‌‏نژاد از سپاه پاسداران و 4 وزير از وزارت اطلاعات در كابينه حضور دارند، افزود: اگر پشت پرده اتفاقي نيفتد،پيش بيني مي‌‏شود 4 يا 5 وزير موفق كسب راي اعتماد از مجلس نشوند.

نديمي گفت : معمولا ما عادت كرده‌‏ايم كه مسايل بيرون را بزرگ كنيم و مسايل داخلي را تحت شعاع آنها قرار دهيم.

نماينده لاهيجان تاكيد كرد: هنگام بررسي وزرا سوالاتي را مطرح خواهيم كرد كه آيا ليست بدون فشار گروه يا جرياني تهيه شده است يا اينكه قطع الرجال بوده و يا واقعا از گروه‌‏هاي معقول انتخاب شده‌‏اند و اين كه تركيب گروه مشاوره دهند به رئيس جمهور چطور بوده است؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

Copyright: gooya.com 2016