سه شنبه 5 مهر 1384

جلسه غيرعلنی مجلس درباره تحولات در مسائل هسته ای کشور، لاريجانی در مجلس حضور يافت، مهر


مجلس شورای اسلامی امروز برای استماع گزارش علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره آخرین تحولات، فعالیت ها و مسایل هسته ای کشورمان و اجلاس اخیر شورای حکام، جلسه غیرعلنی تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی "مهر"، غلامعلی حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز از نمایندگان داوطلب سخنرانی در این نشست غیرعلنی خواست تا با مراجعه به هیات رئیسه نام خود را بنویسند تا پس از قرعه کشی مواضع خود را درباره فعالیت های هسته ای کشورمان بیان کنند.
-----------------------

لاریجانی در مجلس حضور یافت

به درخواست جمع کثیری از نمایندگان مجلس، علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول پرونده هسته ‌ای ایران دقایقی پیش برای شرکت در نشست غیرعلنی در مجلس حضور یافت.
به گزارش خبرنگارپارلمانی "مهر"، در این جلسه که اصلی ‌ترین محور آن بررسی قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی است ، نمایندگان به بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین واکنش ‌ها و موضع ‌گیری‌ها در این خصوص می‌ پردازند و لاریجانی نیزدرخصوص آخرین وضعیت پرونده هسته ‌ای گزارش می دهد.

این گزارش می ‌افزاید نشست غیرعلنی امروز نمایندگان مجلس در حالی برگزار می ‌شود که 180 نماینده روز یکشنبه با صدور بیانیه ‌ای قطعنامه اخیر شورای حکام انرژی اتمی را محکوم کردند.

در این بیانیه نمایندگان ادامه همکاری دولت و آژانس را منوط به برخورداری ایران از کلیه حقوق قانونی خود و اهتمام دبیرکل بر درایت و اجرای کلیه مفاد اساسنامه آژانس و معاهده ( ان.پی.تی) در قبال اعضا دانسته و از رئیس جمهور تسریع در اجرای مصوبه اخیر مجلس مبنی بر تولید 20 هزار مگاوات برق نسبت به لغو مرحله تعلیق اختیاری فعالیت ‌های هسته ‌ای صلح ‌آمیز را خواسته ‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

همچنین نمایندگان با امضای طرحی فوریتی، ازدولت خواستند تا اجرای پروتکل الحاقی تا زمانی که حق هسته ‌ای ایران به رسمیت شناخته نشده است، به تعلیق درآید.

در صورت تصویب نهایی این طرح، دولت موظف می‌ شود تا گزارشی از وضعیت روابط اقتصادی و تجاری ایران با کشورهایی که در تصویب قطعنامه نقش اصلی را ایفا کرده ‌اند را نیز به مجلس ارائه دهد.

این طرح درپی آن تهیه و امروز تقدیم مجلس خواهد شد که شورای حکام در نشست روز شنبه خود قطعنامه ‌ای را به تصویب رساند که امکان ارجاع پرونده هسته ‌ای ایران به شورای امنیت را فراهم کرد.

Copyright: gooya.com 2016