شنبه 16 مهر 1384

ابطحي: تشكيل "جبهه خودي‌‏ها" با حضور همه احزاب معتقد به نظام را غيرممكن مي‌‏دانم، ايلنا

ايجاد نهضتي براي احياي دينداري در نسل جوان ضروري است

تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز گفت: در حال حاضر ايجاد نهضتي براي احياي ضرورت دينداري در نسل جوان مهمتر از تشكيل جبهه نوانديشي ديني است.

محمدعلي ابطحي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: من اصل اعتقاد به دين را در خطر جدي مي‌‏بينيم تا كيفيت دينداري را و معتقدم بايد نهضتي براي تبيين اصل اعتقاد به مباني ديني شكل بگيرد.
وي تصريح كرد: نوع عملكردهاي آقايان به نام دين و دينداري، جز گريز مردم از دين تاثير ديگري نخواهد داشت و امروز شاهديم كه اين مسائل با سرعت بيشتري در حال اجراست و عده‌‏اي در مناسبت‌‏هاي مختلف با استفاده از احساسات معنوي و ديني مردم، به استفاده ابزاري از دين مي‌‏پردازند.
ابطحي خاطرنشان كرد: اكثر كساني كه به مسائل خرافي و موهومات به خصوص به نقل روياها و خواب‌‏ها در محافل مذهبي استناد مي‌‏كنند، خود نيز به اين مسائل اعتقاد و باور ندارند اما به خاطر برخي منافع مجبورند به اين كار دست بزنند چراكه آنها مخاطباني براي خود تعريف كرده‌‏اند كه از اين طريق مي‌‏توانند از پتانسيل گروه مخاطب خود براي رسيدن به اهدافشان استفاده كنند.
وي تشكيل "جبهه خودي‌‏ها" را از سوي اصول‌‏گرايان غيرقابل قبول دانست و گفت: با تشكيل چنين جبهه‌‏اي شهروندان به درجه يك و دو تقسيم خواهند شد و اين مساله منافع كشور را به خطر خواهد انداخت.
عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز افزود: اصول‌‏گرايان به جاي تشكيل "جبهه خودي‌‏ها" بر اساس منافع كلان نظام، مطالبات همه اقشار جامعه به خصوص سي ميليون نفري را كه در انتخابات به آنها راي ندادند، در نظر بگيرند و مطمئن باشند كه با توجه به تمام اقشار جامعه و رفع مطالبات آنها، همبستگي ملي و مشاركت عمومي شكل خواهد گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ابطحي افزود: نمي‌‏توان منافع ملي كشور را در چند ماه نابود كرد يا به خطر انداخت و از طريق راه‌‏هاي غير مشروع به حكومت و اهداف خود رسيد و بعد از وفاق، همبستگي و تشكيل جبهه‌‏اي با حضور همه احزاب سخن گفت بنابراين من تشكيل جبهه خودي‌‏ها با حضور همه احزاب معتقد به نظام را بعيد و غيرممكن مي‌‏دانم.

Copyright: gooya.com 2016