یکشنبه 15 آبان 1384

موسوي تبريزي: حضور افراد غيرروحاني در مجلس خبرگان رهبري ضروري نيست، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

يك عضو ديگر مجلس خبرگان رهبري در واكنش نسبت به پيشنهاد كروبي مبني بر استفاده از چهره‌هاي غيرروحاني در اين مجلس، تصريح كرد: ضرورتي براي استفاده از افراد غيرروحاني در مجلس خبرگان رهبري وجود ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمين محسن موسوي تبريزي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) موضع قانون خبرگان رهبري در اين مساله را يادآور شد و گفت: براي ورود فرد داراي تحصيلات حوزوي - كه در زمينه‌ي غيرحوزوي نيز داراي تخصص است - به مجلس خبرگان رهبري منعي وجود ندارد اما چنان‌چه اين فرد، حوزوي نباشد و در رشته‌هاي علوم مختلف دانشگاهي تخصص داشته باشد، بايد توجه كنيم كه اين امر تا به حال نبوده و از لحاظ قانوني منع دارد.

وي اضافه كرد: شرط ورود به مجلس خبرگان رهبري و كانديدا شدن در انتخابات آن، اجتهاد و تجزي است. قبلا شرط اجتهاد بود اما بعد تغيير پيدا كرد و تجزي نيز در بين شروط گنجانده شد. بر اين اساس كساني كه در زمينه‌ي علوم ديگري غير از علوم حوزوي تخصص دارند، به واسطه‌ي منع قانوني نمي‌توانند در انتخابات اين مجلس شركت كنند.

موسوي تبريزي با يادآوري اين‌كه بحث استفاده از چهره‌هاي غيرروحاني در انتخابات مجلس خبرگان رهبري در دوره‌هاي مختلف مطرح شد، گفت: ضرورتي براي اين امر وجود ندارد؛ هرچند كه استفاده از افراد غيرروحاني در مجلس خبرگان رهبري مي‌تواند خوب باشد.

وي ادامه داد: در مساله‌ي رهبري و مجلس خبرگان، عمده شرط فقاهت است. لذا لازم است كه فقها در مجلس خبرگان رهبري حضور داشته باشند. اما خوب است غيرروحانيون متخصص نيز در اين مجلس حضور داشته باشند تا زمينه‌ي فعال‌تر شدن هرچه بيشتر اين مجلس فراهم شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اين عضو مجلس خبرگان هم‌چنين درباره‌ي تغيير مرجع بررسي‌كننده‌ي صلاحيت خبرگان رهبري كه در حال حاضر مسووليت آن با شوراي نگهبان است نيز با يادآوري اين‌كه در اجلاسيه‌ي اخير طرحي را در همين زمينه تقديم هيات‌رييسه‌ي مجلس خبرگان كرده‌ايم، از آن به عنوان عامل زمينه‌ساز تقويت ارتباط حوزه با مجلس خبرگان و فراهم شدن زمينه‌ي حضور چهره‌هاي حوزوي برجسته‌اي كه حاضر نمي‌شوند صلاحيت آن‌ها توسط شوراي نگهبان بررسي شود، نام برد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'موسوي تبريزي: حضور افراد غيرروحاني در مجلس خبرگان رهبري ضروري نيست، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016