یکشنبه 2 بهمن 1384

وزير جنگ رژيم اسرائيل: براي اقدام نظامي بر ضد برنامه هسته‌‏اي ايران آماده مي‌‏شويم، ايلنا

- اسرائيل نمي‌‏تواند ايراني با قابليت هسته‌‏اي را تحمل كند

تهران- خبرگزاري كار ايران

وزير جنگ رژيم اسرائيل ادعا كرد: اسرائيل، ايراني با قابليت هسته اي را تحمل نمي‌‏كند.

به گزارش سرويس ديپلماتيك خبرگزاري كار ايران (ايلنا)، "شائول موفاز" در حالي كه بر تعهد خود در به كارگيري ديپلماسي براي حل بن‌‏بست هسته‌‏اي ايران تأكيد مي‌‏كرد، مدعي شد كه اسرائيل، ايران با قابليت هسته اي را نمي‌‏پذيرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، موفاز در گردهمايي در هرزليا واقع در شمال تل‌‏آويو گفت: در اين مرحله اولويت را به اقدام ديپلماتيك مي‌‏دهيم با اين حال نمي‌‏توانيم گزينه هسته‌‏اي براي ايران را تحمل كنيم.
وي افزود: ما بايد خودمان را آماده كنيم و گزينه دفاعي‌‏مان را گسترش دهيم.
موفاز بار ديگر با بيان اتهاماتي مبني بر اينكه تهران به وسيله تأمين مالي گروه مبارزان، از تروريسم حمايت مي‌‏كند، گفت: بايد با تهديد ايراني‌‏ها مسؤولانه و با بيشترين جديت برخورد كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي در ادامه ادعاهاي خود گفت: ايران هر سال صد ميليون دلار به حزب‌‏الله لبنان مي‌‏دهد كه بخشي از اين پول به دست گروه‌‏هاي تروريست فلسطيني مي‌‏رسد.
شائول موفاز مدعي شد: به علاوه ايران نخستين منبع مالي براي جهاد اسلامي است كه سال گذشته اكثر عمليات انتحاري بر ضد اسرائيل را انجام داد.
وي با تكرار ادعاي بي‌‏پايه دست داشتن ايران و سوريه در بمب‌‏گذاري‌‏هاي انتحاري فلسطيني‌‏ها در تل‌‏آويو كه منجر به زخمي شدن 19 تن شد و تنش را چند روز پيش از انتخابات در نوار غزه و كرانه باختري افزايش داد، از اين دو كشور انتقاد كرد.
همچنين به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، موفاز گفت: اسرائيل براي اقدام نظامي جهت متوقف كردن برنامه هسته‌‏اي ايران آماده مي‌‏شود اما ديپلماسي بين‌‏المللي بايد اولين اقدام باشد.

Copyright: gooya.com 2016