سه شنبه 5 اردیبهشت 1385

مجتبی بيگدلي، سخنگوي "حزب الله ايران": نهادينه كردن فرهنگ حجاب، ايرنا

تهران،خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۲/۰۵‬

"مجتبي بيگدلي"سخنگوي حزب الله ايران معتقد است قبل از برخورد با پديده بدحجابي در جامعه بايد نهادهاي فرهنگي تربيتي و عقيدتي كه با استفاده از بيت‌المال نتوانستند به رسالت خود در زمينه نهادينه كردن فرهنگ عفاف و حجاب عمل كنند، مواخذه و تنبيه شوند.

"بيگدلي " كه روز سه شنبه با خبرنگار سياسي ايرنا گفت‌وگو مي‌كرد، با اشاره به آغاز طرح ارتقاي امنيت اجتماعي توسط "ناجا" اظهار داشت : همه ساله در آستانه فصل تابستان بحث برخورد با كساني كه با پوشيدن البسه نامناسب، در جامعه هنجار شكني مي‌كنند مطرح مي‌شود ولي هيچ‌كس نمي‌پرسد،علت بدحجابي چيست؟
وي ادامه داد :نهادهايي چون آموزش و پرورش،فرهنگ وارشاداسلامي،سازمان تبليغات اسلامي، صداوسيما، دانشگاههاو نهادهاي عقيدتي ما كه سالانه ميلياردهاتومان از بيت المال ارتزاق و هزينه مي‌كنند، پاسخ دهند چرا به وظيفه تربيت،انسان‌سازي و توليد فرهنگ عمل نمي‌كنند؟
سخنگوي حزب الله ايران تصريح كرد: روح كودكان و نوجوانان و جوانان ما امانتي در دست نهادهاي فرهنگي وعقيدتي است تا در راهي كه خداوند فرموده پرورش يابند، امابااهمال و كوتاهي در انجام مسووليت هااز سوي متوليان امر،آنهابه درستي مفاهيم ارزشمندي چون حجاب، عفاف واخلاق اجتماعي را درك نكرده و نسبت به اين ارزشها بي‌تفاوت هستند.

بيگدلي با بيان اينكه "حجاب از اوجب واجبات و از معروف‌هاي مهجور مانده عصرماست،" متذكر شد: بايد ريشه يابي كرد چرا بعد از ‪ ۲۷‬سال حكومت ديني در ايران هنوز بايد در آغاز يك فصل با برخوردهاي قهري تلاش كرد عفاف و حجاب در جامعه رعايت شود و بازهم به جاي پرداختن به بنيان‌ها، به شاخ و برگها پرداخت.

"چرا بايد صداوسيما به جاي پرداختن به موضوعات اصيل درحوزه فرهنگ، به ترويج فرهنگ‌هاي بي‌هويت و انحرافي همچون "فرهنگ برره"بپردازد و هر روز از آرمان‌هاي انقلاب فرهنگي ملت مسلمان،كه ريشه در رسالت فرهنگي و اخلاقي پيامبربزرگ اسلام دارد،فاصله بگيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود:امروز به جاي آن كه يك مرجع واحد، مسووليت نهادينه كردن و توسعه‌ارزشهاي اسلامي و مفاهيم معنوي و اخلاقي را در جامعه عهده‌دار باشد، چندين دستگاه اجرايي به موازات يكديگر و همچون جزيره‌هاي پراكنده مدعي اين امر مهم هستند كه نه از فعاليت همديگر باخبرند و نه پاسخگويند.

سخنگوي حزب الله ايران با تاكيد بر لزوم رعايت همه‌جانبه حجاب و عفاف در جامعه و حفظ حرمت‌ها، گفت: عده محدودي در كشور هستند كه به صورت سازمان يافته و باندي از خارج دستور گرفته و از طريق گسترش فساد،اصول اخلاقي و فرهنگ عمومي را خدشه دار مي‌كنند كه بايد با آنها قاطعانه برخورد كرد ولي حساب آنهااز آحاد مردم جداست .

بيگدلي خاطرنشان كرد: برخورد سرنيزه‌اي و فيزيكي با پديده بدحجابي كه در حوزه فرهنگ تعريف مي‌شود،نه تنها مشكلي را حل نمي‌كند،بلكه ايجاد جسارت كرده و نتيجه معكوس خواهد داشت.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجتبی بيگدلي، سخنگوي "حزب الله ايران": نهادينه كردن فرهنگ حجاب، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016