دوشنبه 11 اردیبهشت 1385

مذاكرات ايران و آمريكا منتفي شد، فردا

منابع ديپلماتيك در تهران مي گويند مذاكرات بحث برانگيز ايران و آمريكا كه قرار بود پس از روي كار آمدن دولت جديد در بغداد درباره عراق آغاز شود، منتفي و از دستور كار مقامات ايراني خارج شده است.

به گزارش خبرنگار «فردا» پيش اين مقامات دو كشور حتي توافق كرده بودند علاوه بر موضوع عراق درباره مناقشه هسته اي ايران و غرب و برخي مسائل مورد اختلاف منطقه اي نيز بحث و مذاكره كنند اما يك ديپلمات ايراني روز يكشنبه به «فردا» گفت كه به دليل مواضع جديد ايالات متحده و مذاكره كنندگان اين كشور، راه براي ادامه مسير گفتگو و تفاهم بر سر زمان و محتواي مذاكرات بسته شده و از نظر ايران، مذاكره با آمريكا از دستور كار خارج شده است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا پرونده مذاكره با آمريكا براي هميشه بسته شده است، گفت: «فعلا مذاكره از دستور كار خارج شده است».

خبرنگار «فردا» پرسيد:آيا امكان دارد مجددا شرايط جديدي براي آغاز مذاكره فراهم شود؟ وي پاسخ داد: «در حال حاضر نمي توان در اين زمينه پيش بيني كرد. همه چيز بستگي به رفتار آمريكا دارد».

محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري هفته گذشته اعلام كرده بود ديگر نيازي به مذاكره با آمريكا وجود ندارد. سخنگوي وزارت خارجه ايران نيز امروز به خبرنگاران گفته است كه به دليل برخورد متكبرانه آمريكا، مذاكره بااين كشور در حال حاضر به مصلحت ايران نيست.

اين در حالي است كه جلال طالبانی ديروز اعلام كرد مقامات آمریکایی و ایرانی گفت ‌و گوهایی را بر سر عراق در منطقه‌ کردستان عراق انجام داده ‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی به نویسندگان عراقی و عرب در جریان جشنواره‌ فرهنگی بهاره گفته بود که این گفت‌ و گوها، چندی پیش در منطقه‌ "دوکان" انجام گرفته و فقط بر موضوع عراق متمرکز بوده است.

علي لاريجاني امروز اظهارات طالباني را رد كرده است.

رابطه ديپلماتيك ايران و آمريكا از سال 1358 قطع شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مذاكرات ايران و آمريكا منتفي شد، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016