دوشنبه 3 آذر 1382

مرتضوي: حاضريم به صورت شفاف به نمايندگان پاسخ دهيم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس مجلس شوراي اسلامي
دادستان عمومي و انقلاب تهران امروز به دعوت كميسيون ويژه مجلس براي بررسي عملكرد دادستان و دادگستري تهران در مجلس حاضر شده بود كه به دليل به حد نصاب نرسيدن جلسه اين كميسيون تشكيل نشد.
به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دادستان سعيد مرتضوي درباره جلسه امروز كميسيون ويژه به خبرنگاران رسانه‌ها گفت: به موجب نامه‌اي از مجلس اينجانب به عنوان دادستان عمومي و انقلاب تهران جهت شركت در كميسيون ويژه مجلس دعوت شدم كه ساعت تشكيل جلسه 13 اعلام شده بود.
وي ادامه داد: بنده راس ساعت 13 در محل كميسيون حضور يافتم كه متاسفانه غير از دو تن از اعضاي كميسيون (محبي‌نيا و آرمين) هيچ‌يك از اعضاي كميسيون حضور نداشتند و به ما اعلام كردند كه محل جلسه كميسيون تغيير يافته كه ما به آنجا مراجعه كرديم و در آنجا نيز نماينده‌اي حضور نداشت.
مرتضوي در ادامه اظهار داشت: محسن آرمين نماينده مردم تهران به عنوان گرفتن وضو ساعت يك جلسه را ترك كرد و ساعت 13:30 به جلسه بازگشت. به هر جهت غير از محبي‌نيا كسي نبود و به ما اعلام كردند كه جلسه كميسيون لغو شده است و اين لغو نيز از قبل به ما اعلام نشده بود.
وي با اشاره به اين‌كه ساعت 12:30 از دفتر كميسيون با دفتر دادسرا تماس گرفتند و با تهديد به مسوول دفتر بنده گفتند كه به مرتضوي بگوييد يا ايشان در جلسه كميسيون حاضر شوند و يا جواب ما را دهند اظهار داشت: ما اعلام كرديم كه در جلسه كميسيون حاضر خواهيم شد و تا ساعت 13:45 منتظر شديم اما كميسيون به حد نصاب نرسيد و اعلام كردند كه جلسه لغو شده است.
دادستان عمومي و انقلاب تهران اعلام كرد: موضوع كميسيون بررسي عملكرد دادستاني است و دادسراي تهران كه 6 ماه از عمر آن مي‌گذرد، حاضر بودم در جلسه كميسيون توضيحات مبسوطي در ارتباط با فعاليت‌ها و اقداماتي كه پيرامون تامين امنيت شهروندان و رسيدگي به پرونده‌ها و شكايات مردم صورت گرفته توضيح دهم تا هر فرد منصفي قضاوت كند كه اين فعاليت 6 ماهه جزو افتخارات نظام جمهوري اسلامي ايران است اما اعضاي كميسيون حاضر نشدند.
وي خاطرنشان كرد: انصاري‌راد از بنده تقاضا كرد در جلسه آينده حاضر شوم، محبي‌نيا نيز اصرار داشت افتخارات دادسرا و عملكرد آن در شش ماه گذشته بيان شود، اما بنده تقاضا كردم به لحاظ اينكه از كميسيون ويژه مجلس فعاليت ويژه‌اي انتظار است پويايي به خرج دهند و جلسه آينده در دادسراي عمومي و انقلاب تهران تشكيل شود تا ما تمهيداتي به كار ببريم و آنها را به تمامي نواحي دادسرا اعزام كرده تا از نزديك فعاليت قضات و كارمندان شريف دادسرا را ببينند تا بتوانند قضاوتي واقعي داشته باشند كه قرار شد نتيجه را به ما اعلام كنند. دادستان تهران تصريح كرد: اعضاي كميسيون موافق بودند يك جلسه در دادسرا حاضر شوند و از نزديك با فعاليت دادسرا آشنا شوند.
مرتضوي افزود: همچنين بنده اعلام كردم اگر قرار باشد جلسه ديگري تشكيل شود و بنده در مجلس حاضر شوم به لحاظ اين‌كه رييس اين كميسيون هم انصاري‌راد و رييس كميسيون اصل 90 هستند، و بسياري از مدعوين كميسيون اصل 90 در نامه‌هاي رسمي خود اظهار داشته‌اند كه اظهاراتش در كميسيون تحريف شده از اعضاي كميسيون خواستم جلسه آينده كميسيون با حضور خبرنگاران و علني برگزار شود زيرا ما هيچ مطلبي پوشيده و محرمانه‌اي نداريم و حاضريم به صورت شفاف به نمايندگان پاسخ دهيم قرار شد جمع‌بندي كرده و نتيجه را اعلام كنند.
دادستان تهران گفت: اگر جلسه آينده به صورت علني و با حضور نماينده رسانه‌هاي جمعي تشكيل شود بنده حتما شركت مي‌كنم و در غير اين صورت آنها به دادسرا مي‌آيند.
وي در خصوص عملرد دادستاني اظهار داشت: در ماه گذشته 60 هزار و 22 فقره پرونده وارده داشتيم و 62 هزار و 700 پرونده را مختومه كرديم و كل پرونده‌هايي كه در ماه گذشته وارد داشتيم را مورد رسيدگي قرار داده‌ايم.
مرتضوي با اشاره به سير قضايي پرونده‌ها و به طول انجاميدن آن گفت: رسيدگي كردن به بيش از 62 هزار پرونده در يك ماه آن هم براي دادسرايي كه 6 ماه از عمرش مي‌گذرد، جزء افتخارات ما در دادسراي عمومي و انقلاب تهران باشد.
مرتضوي در پاسخ به اين سئوال كه شما تشكيل نشدن جلسه امروز را به دليل قصور نمايندگان دانستيد اما از شما چند بار دعوت شده بود اما در كميسيون اصل 90 حاضر نشديد، گفت: كميسيون اصل 90 به لحاظ اينكه وارد يك پرونده و موضوع قضايي شده كه اصلا در صلاحيت كميسيون اصل90 نيست و پرونده در مرحله بازپرسي قرار دارد و كميسيون اصل 90 در اين مرحله صلاحيت ورود و تخصص رسيدگي نداشته است، بنابراين ما به دليل اين عدم صلاحيت حاضر نشديم و الان هم به اعتقاد خود باقي هستيم و اگر جايي كميسيون اصل 90 و يا نمايندگان مجلس در موضوعي كه صلاحيت ندارند وارد شوند ما نه حضور مي‌يابيم و نه همكاري مي‌كنيم اما در موردي كه موضوع مربوط به عملكرد دادستاني در 6 ماه گذشته است و مجلس اين كميسيون را تعيين كرده، آمادگي همكاري داريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/1603

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مرتضوي: حاضريم به صورت شفاف به نمايندگان پاسخ دهيم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016