پنجشنبه 27 آذر 1382

واكنش معاون وزير كشور به رد صلاحيت معتمدين: وضعيت نگران كننده‌اي داريم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد
سرويس سياسي
معاون وزير كشور در واكنش به رد صلاحيت معتمدين فرمانداري‌ها توسط هيات‌هاي نظارت تصريح كرد: وضعيت نگران كننده‌اي به وجود آمده زيرا زمان در حال از دست رفتن است و ما تاكنون نتوانسته‌ايم هيات‌هاي اجرايي را تشكيل دهيم.
اشرف بروجردي در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: هنوز آمار جامعي در مورد اين رد صلاحيت‌ها در دست نيست ولي وضعيت در برخي شهرستان‌ها نگران كننده است و اين امر ياس مردم را در پي خواهد داشت.
وي خاطرنشان كرد: براي حل اين معضل، قرار است فرمانداري‌ها با انجام رايزني‌هايي موضوع را حل كنند.
بروجردي با تاكيد بر پرهيز ائمه جمعه از ايراد سخن له يا عليه كانديداها تصريح كرد: قانون اساسي تصريح دارد كه شخصيت‌ها و تريبون‌هاي عمومي نمي‌تواند جايگاهي براي صحبت له يا عليه افراد باشد و قطعا ائمه جمعه بدين موضوع توجه دارند.
معاون اجتماعي وزير كشور تاكيد كرد: اجراي قانون براي ما به عنوان هيات‌هاي بازرسي انتخابات ملاك اصلي است و مسوولين كشوري نيز بر اين موضوع اتفاق نظر دارند.
هم‌چنين از بازرسين انتخابات طي بخشنامه‌اي خواسته‌ايم تا هر گونه تخلف در سخنان ائمه جمعه را گزارش دهند.
رييس هيات بازرسي بر انتخابات وزارت كشور هم‌چنين در جلسه‌اي كه با حضور اعضاي هيات‌هاي بازرسي استان يزد در محل استانداري برگزار شد بر اهميت انتخابات، مجلس هفتم تاكيد كرد.
اشرف بروجردي با بيان اينكه شرايط حساس منطقه و بين الملل ايجاب مي‌كند انتخاباتي با نشاط و پرشور داشته باشيم، افزود: همه مسوولان انتخابات بايد تلاش كنند ميل و اراده‌ي مردم جهت حضور در پاي صندوق‌هاي راي تحقق دهند.
وي افزود: سلامت انتخابات كمك بسيار زيادي بر افزايش اعتماد مردم به صحت آرا و در نتيجه افزايش مشاركت در عرصه‌ي انتخابات خواهد بود.
بروجردي با طرح اين پرسش كه حضور چند درصدي مردم باعث اعلان مشاركت بالا خواهد بود، تصريح كرد: در يك جلسه‌ي عادي كه دچار چالش‌هاي بين المللي و حسياست‌هاي منطقه‌اي نيست ممكن است حضور پانزده درصدي مردم نيز حاكي از مشاركت مطلوب و خوب باشد. همچنانكه جامعه شناسان معتقدند حضور 15 درصد مردم در انتخابات شوراها و 30 درصد در پارلمان مطلوب است.
معاون اجتماعي وزير كشور، خاطرنشان كرد: شرايط ما يك شرايط خاص و ويژه است و همانطور كه حاصل انتخابات سال 76، به يكباره تغيير رفتار و ادبيات جهانيان را به نفع ما، در برداشت، مشاركت حداكثري و آگاهانه در اين دوره از انتخابات نيز مي‌تواند تجديدنظر ديگران را نسبت به نوع رفتار و تعامل با ايران در پي داشته باشد.
رييس هيات بازرسي بر انتخابات وزارت كشور، گفت: براي همه‌ ما به عنوان كسانيكه اين انقلاب را با خون و زحمت بسيار به اينجا رسانيده‌ايم بايد دغدغه‌ي اصلي حفظ نظام و جايگاه مقتدرانه آن در منطقه و جهان باشد و براي حفظ اين جايگاه بايد سطح مشاركت مردم را افزايش دهيم.
بروجردي نافذ بودن راي مردم را يكي از عوامل موثر در مشاركت مردم دانست و خاطرنشان كرد: نافذ بودن مشروط بر برگزاري انتخاباتي سالم است كه هيات‌هاي بازرسي در تحقق اين امر نقش ويژه‌اي دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2325

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'واكنش معاون وزير كشور به رد صلاحيت معتمدين: وضعيت نگران كننده‌اي داريم، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016