جمعه 28 آذر 1382

چهرگاني دستگير شد، بازتاب

[لينک اصل خبر در بازتاب]

منابع خبري از دستگيري يكي از چهره‌هاي پان‌تركيست اپوزيسيون جمهوري اسلامي خبر مي‌دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنا به گزارش برخي سايت‌هاي خبري تركيه، محمودعلي چهرگاني از چهره‌هاي تجزيه‌طلب آذربايجان كه در دهه هفتاد به منظور اقداماتی بر ضد ایران، از ايران خارج و به جمهوري آذربايجان رفته بود، در تركيه توسط سازمان اطلاعات اين كشور (ميت) بازداشت شده است.
مأموران «ميت» چهرگاني را به اتهام ارتباط با تجارت غيرقانوني فحشا در تركيه و در يكي از مراكز فساد بازداشت كردند. گفته می شود وی در مدت اقامتش در خارج از ايران به بهانه دفاع از حقوق ملت ترك از ايرانيان و ترك زبانان مقيم خارج هزاران دلار پول دريافت کرده بود، ولي به مصارف شخصي رسانده بود .
در اين حال پيمان پاك‌مهر، خبرنگار مستقل تبريزي در گفت‌وگو با «بازتاب» ضمن تأييد اين خبر گفت: چهرگاني توسط سازمان اطلاعات تركيه اخراج شده و به آمريكا رفته است.
همچنين خبرنگار «بازتاب» از اروميه گزارش داد،‌ چهرگاني در طول اقامت خود در تركيه با حزب حركت ملي اين كشور كه تحت حمايت سازمان اطلاعات تركيه قرار دارد، ارتباط نزديكي داشت.حزب حركت ملي كه در جمهوري آذربايجان نيز فعاليت مي‌كند، با ايجاد شبكه محرمانه‌اي با نام توران بزرگ با شماري از عناصر ملي‌گرا و تجزيه‌طلب آذربايجان ايران نيز ارتباط دارد.

دنبالک:
http://khabarnameh.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/2336

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'چهرگاني دستگير شد، بازتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016